Belang_Van_Prijspagina

Blog

Hoe je een overtuigende prijspagina bouwt die meer klanten converteert

Hoe je een overtuigende prijspagina bouwt die meer klanten converteert

22 jun 2025

Barry van de Glind

Een prijspagina lijkt op het eerste gezicht niet meer dan een opsomming van de voordelen per pakket/product. Maar niets is minder waar! Dit is de pagina waar een bezoeker beslist of hij gaat kopen of niet. Je prijspagina verdient dus echt wel de nodige aandacht, want niemand wil klanten mislopen. In deze blog lees je hoe je een winnende prijspagina bouwt die maximaal resultaat behaalt.

Wat is een prijspagina/pricing page?

Een prijspagina is, zoals de naam al aangeeft, de pagina waar je de verschillende prijsopties van je producten en/of diensten toont. Maar naast de kosten, leg je vooral uit wat klanten ervoor terugkrijgen als ze tot aankoop overgaan. Een effectieve pagina focust dan ook meer op de opbrengsten dan op de kosten.

7 Bewezen strategieën voor een verkopende prijspagina


  1. Zorg voor structuur

Bezoekers willen snel begrijpen welke optie het beste bij hen past. Maak daarom een duidelijke uitsplitsing van de voordelen per keuze en gebruik visuals om het scanbaar te maken. Gebruik duidelijke namen zoals “Basis”, “Plus”, “Pro” en omschrijf met één korte zin voor wie het pakket geschikt is.

Tip van Clix: Highlight je meest gekozen pakket (of degene die je het liefste verkoopt). 


  1. Focus op waarde, niet op de prijs

Prijzen tonen zonder context te geven is leuk, maar het overtuigt niet. Mensen kopen met emotie (en rationaliseren dit achteraf), vertel dus niet wat jouw dienst/product doet, maar vooral welke problemen het oplost.

Hieronder twee verschillende opties om te laten zien hoeveel impact context heeft.

⛔️ Kosten 99,- euro per maand

✅ €99/maand, zodat jij nooit meer naar je administratie hoeft om te kijken


  1. Pas gedragseconomie toe

Goede prijspagina’s spelen in op het emotionele aspect van onze besluitvorming. Dit aspect dat tot voor kort nog helemaal geen deel uitmaakte van de economie, want mensen zouden 100% rationeel zijn, biedt enorme kansen om jouw conversies een boost te geven. Een paar van de populairste principes zie je hieronder.

Gedragseconomische_Principes
  1. Sterke en strategische Call-to-Actions (CTA’s)

Een Call-to-Action motiveert bezoekers om specifieke acties te ondernemen. Als duidelijke sturing ontbreekt, zullen mensen niet overgaan tot aankoop. In deze eerdere blog lees je alles over CTA’s, maar hier een paar eenvoudige, duidelijke voorbeelden:

  • Start gratis proefperiode

  • Plan jouw demo

  • Vraag een offerte op maat aan


  1. Neem twijfels weg

Onduidelijkheid zorgt voor angst en daarmee ook gelijk voor een afkeer tegen het doen van aankopen. Logisch, want als je zelf de kleine lettertjes ergens niet kan lezen, zal je ook niets kopen. Probeer alle twijfels, vragen en andere angstfactoren weg te nemen. 

Twijfels_Wegnemen_Prijzenpagina
  1. Less is more

We haalden het net al even aan, maar jouw prijzenpagina moet duidelijkheid scheppen (en verwarring voorkomen). Gooi de pagina daarom niet vol met van alles en nog wat, maar enkel met cruciale informatie. Zo voorkom je dat bezoekers verdwalen in de berg informatie die je ze voorschotelt. Op pagina’s waar minder is, zullen CTA’s ook extra opvallen, win-win dus. 

Meer weten over “less is more” designtips? Lees dan deze blog!


  1. Blijf testen en verbeteren

Een prijspagina zal nooit helemaal af zijn. Waarschijnlijk worden jouw pakketten regelmatig aangepast, maar ook jouw klanten veranderen. Zorg dus dat je altijd content blijft leveren die perfect op hen aansluit. Vergeet ook vooral niet te kijken waar mensen afhaken, want deze punten verdienen de nodige aandacht.

Focus jouw prijsstrategie op het verhogen van conversies

Een winnende prijspagina draait dus niet alleen om de prijzen. Sterker nog, dit is misschien wel de minst belangrijke factor. De prijspagina draait om perceptie, waarde en vertrouwen. Door de juiste structuur, psychologische tricks, en copywriting toe te passen in een compleet design verhoog je niet alleen je conversies, je maakt het kiezen ook een stuk makkelijker voor jouw bezoekers. Ben je benieuwd hoe je zelf jouw conversies en design een boost kan geven? Neem dan hier contact op met ons, wij helpen je graag verder!

Een prijspagina lijkt op het eerste gezicht niet meer dan een opsomming van de voordelen per pakket/product. Maar niets is minder waar! Dit is de pagina waar een bezoeker beslist of hij gaat kopen of niet. Je prijspagina verdient dus echt wel de nodige aandacht, want niemand wil klanten mislopen. In deze blog lees je hoe je een winnende prijspagina bouwt die maximaal resultaat behaalt.

Wat is een prijspagina/pricing page?

Een prijspagina is, zoals de naam al aangeeft, de pagina waar je de verschillende prijsopties van je producten en/of diensten toont. Maar naast de kosten, leg je vooral uit wat klanten ervoor terugkrijgen als ze tot aankoop overgaan. Een effectieve pagina focust dan ook meer op de opbrengsten dan op de kosten.

7 Bewezen strategieën voor een verkopende prijspagina


  1. Zorg voor structuur

Bezoekers willen snel begrijpen welke optie het beste bij hen past. Maak daarom een duidelijke uitsplitsing van de voordelen per keuze en gebruik visuals om het scanbaar te maken. Gebruik duidelijke namen zoals “Basis”, “Plus”, “Pro” en omschrijf met één korte zin voor wie het pakket geschikt is.

Tip van Clix: Highlight je meest gekozen pakket (of degene die je het liefste verkoopt). 


  1. Focus op waarde, niet op de prijs

Prijzen tonen zonder context te geven is leuk, maar het overtuigt niet. Mensen kopen met emotie (en rationaliseren dit achteraf), vertel dus niet wat jouw dienst/product doet, maar vooral welke problemen het oplost.

Hieronder twee verschillende opties om te laten zien hoeveel impact context heeft.

⛔️ Kosten 99,- euro per maand

✅ €99/maand, zodat jij nooit meer naar je administratie hoeft om te kijken


  1. Pas gedragseconomie toe

Goede prijspagina’s spelen in op het emotionele aspect van onze besluitvorming. Dit aspect dat tot voor kort nog helemaal geen deel uitmaakte van de economie, want mensen zouden 100% rationeel zijn, biedt enorme kansen om jouw conversies een boost te geven. Een paar van de populairste principes zie je hieronder.

Gedragseconomische_Principes
  1. Sterke en strategische Call-to-Actions (CTA’s)

Een Call-to-Action motiveert bezoekers om specifieke acties te ondernemen. Als duidelijke sturing ontbreekt, zullen mensen niet overgaan tot aankoop. In deze eerdere blog lees je alles over CTA’s, maar hier een paar eenvoudige, duidelijke voorbeelden:

  • Start gratis proefperiode

  • Plan jouw demo

  • Vraag een offerte op maat aan


  1. Neem twijfels weg

Onduidelijkheid zorgt voor angst en daarmee ook gelijk voor een afkeer tegen het doen van aankopen. Logisch, want als je zelf de kleine lettertjes ergens niet kan lezen, zal je ook niets kopen. Probeer alle twijfels, vragen en andere angstfactoren weg te nemen. 

Twijfels_Wegnemen_Prijzenpagina
  1. Less is more

We haalden het net al even aan, maar jouw prijzenpagina moet duidelijkheid scheppen (en verwarring voorkomen). Gooi de pagina daarom niet vol met van alles en nog wat, maar enkel met cruciale informatie. Zo voorkom je dat bezoekers verdwalen in de berg informatie die je ze voorschotelt. Op pagina’s waar minder is, zullen CTA’s ook extra opvallen, win-win dus. 

Meer weten over “less is more” designtips? Lees dan deze blog!


  1. Blijf testen en verbeteren

Een prijspagina zal nooit helemaal af zijn. Waarschijnlijk worden jouw pakketten regelmatig aangepast, maar ook jouw klanten veranderen. Zorg dus dat je altijd content blijft leveren die perfect op hen aansluit. Vergeet ook vooral niet te kijken waar mensen afhaken, want deze punten verdienen de nodige aandacht.

Focus jouw prijsstrategie op het verhogen van conversies

Een winnende prijspagina draait dus niet alleen om de prijzen. Sterker nog, dit is misschien wel de minst belangrijke factor. De prijspagina draait om perceptie, waarde en vertrouwen. Door de juiste structuur, psychologische tricks, en copywriting toe te passen in een compleet design verhoog je niet alleen je conversies, je maakt het kiezen ook een stuk makkelijker voor jouw bezoekers. Ben je benieuwd hoe je zelf jouw conversies en design een boost kan geven? Neem dan hier contact op met ons, wij helpen je graag verder!

Een prijspagina lijkt op het eerste gezicht niet meer dan een opsomming van de voordelen per pakket/product. Maar niets is minder waar! Dit is de pagina waar een bezoeker beslist of hij gaat kopen of niet. Je prijspagina verdient dus echt wel de nodige aandacht, want niemand wil klanten mislopen. In deze blog lees je hoe je een winnende prijspagina bouwt die maximaal resultaat behaalt.

Wat is een prijspagina/pricing page?

Een prijspagina is, zoals de naam al aangeeft, de pagina waar je de verschillende prijsopties van je producten en/of diensten toont. Maar naast de kosten, leg je vooral uit wat klanten ervoor terugkrijgen als ze tot aankoop overgaan. Een effectieve pagina focust dan ook meer op de opbrengsten dan op de kosten.

7 Bewezen strategieën voor een verkopende prijspagina


  1. Zorg voor structuur

Bezoekers willen snel begrijpen welke optie het beste bij hen past. Maak daarom een duidelijke uitsplitsing van de voordelen per keuze en gebruik visuals om het scanbaar te maken. Gebruik duidelijke namen zoals “Basis”, “Plus”, “Pro” en omschrijf met één korte zin voor wie het pakket geschikt is.

Tip van Clix: Highlight je meest gekozen pakket (of degene die je het liefste verkoopt). 


  1. Focus op waarde, niet op de prijs

Prijzen tonen zonder context te geven is leuk, maar het overtuigt niet. Mensen kopen met emotie (en rationaliseren dit achteraf), vertel dus niet wat jouw dienst/product doet, maar vooral welke problemen het oplost.

Hieronder twee verschillende opties om te laten zien hoeveel impact context heeft.

⛔️ Kosten 99,- euro per maand

✅ €99/maand, zodat jij nooit meer naar je administratie hoeft om te kijken


  1. Pas gedragseconomie toe

Goede prijspagina’s spelen in op het emotionele aspect van onze besluitvorming. Dit aspect dat tot voor kort nog helemaal geen deel uitmaakte van de economie, want mensen zouden 100% rationeel zijn, biedt enorme kansen om jouw conversies een boost te geven. Een paar van de populairste principes zie je hieronder.

Gedragseconomische_Principes
  1. Sterke en strategische Call-to-Actions (CTA’s)

Een Call-to-Action motiveert bezoekers om specifieke acties te ondernemen. Als duidelijke sturing ontbreekt, zullen mensen niet overgaan tot aankoop. In deze eerdere blog lees je alles over CTA’s, maar hier een paar eenvoudige, duidelijke voorbeelden:

  • Start gratis proefperiode

  • Plan jouw demo

  • Vraag een offerte op maat aan


  1. Neem twijfels weg

Onduidelijkheid zorgt voor angst en daarmee ook gelijk voor een afkeer tegen het doen van aankopen. Logisch, want als je zelf de kleine lettertjes ergens niet kan lezen, zal je ook niets kopen. Probeer alle twijfels, vragen en andere angstfactoren weg te nemen. 

Twijfels_Wegnemen_Prijzenpagina
  1. Less is more

We haalden het net al even aan, maar jouw prijzenpagina moet duidelijkheid scheppen (en verwarring voorkomen). Gooi de pagina daarom niet vol met van alles en nog wat, maar enkel met cruciale informatie. Zo voorkom je dat bezoekers verdwalen in de berg informatie die je ze voorschotelt. Op pagina’s waar minder is, zullen CTA’s ook extra opvallen, win-win dus. 

Meer weten over “less is more” designtips? Lees dan deze blog!


  1. Blijf testen en verbeteren

Een prijspagina zal nooit helemaal af zijn. Waarschijnlijk worden jouw pakketten regelmatig aangepast, maar ook jouw klanten veranderen. Zorg dus dat je altijd content blijft leveren die perfect op hen aansluit. Vergeet ook vooral niet te kijken waar mensen afhaken, want deze punten verdienen de nodige aandacht.

Focus jouw prijsstrategie op het verhogen van conversies

Een winnende prijspagina draait dus niet alleen om de prijzen. Sterker nog, dit is misschien wel de minst belangrijke factor. De prijspagina draait om perceptie, waarde en vertrouwen. Door de juiste structuur, psychologische tricks, en copywriting toe te passen in een compleet design verhoog je niet alleen je conversies, je maakt het kiezen ook een stuk makkelijker voor jouw bezoekers. Ben je benieuwd hoe je zelf jouw conversies en design een boost kan geven? Neem dan hier contact op met ons, wij helpen je graag verder!

Altijd op de hoogte blijven van alles wat wij delen? Volg ons op social media!

Volg ons op social media!

Clix achtergrond

Neem nu

contact op!

Contactformulier

Vul hier je gegevens in en dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op!

Clix achtergrond

Neem nu

contact op!

Contactformulier

Vul hier je gegevens in en dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op!

Clix achtergrond

Neem nu

contact op!

Contactformulier

Vul hier je gegevens in en dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op!