Verander Bezoekers in Klanten: Het Geheim van Krachtige Call-To-Actions (CTAs)
Verander Bezoekers in Klanten: Het Geheim van Krachtige Call-To-Actions (CTAs)
Verander Bezoekers in Klanten: Het Geheim van Krachtige Call-To-Actions (CTAs)
11 augustus 2024
Barry van de Glind
Heb je een website, maar heb je het gevoel dat jouw bezoekers vaak niet overgaan tot actie? Je bent écht niet de enige! Veel ondernemers worstelen met hetzelfde probleem: converteren. Er is gelukkig een bijzonder impactvolle oplossing om jouw conversies te verhogen, namelijk het gebruiken van sterke Call-To-Actions (CTAs). In deze blog lees je wat een CTA is, waarom deze van belang zijn en hoe je CTAs effectief kan inzetten op jouw website!
Wat is een Call-To-Action?
Een CTA is een directe oproep om jouw bezoekers aan te zetten tot het nemen van een specifieke actie. Het is de knop, link of tekst die hen aanspoort om iets te doen, denk hierbij aan een knop met “Koop nu” of een pop-up die linkt naar een gratis te downloaden e-book. CTAs zijn als het ware de richtingaanwijzers op jouw website die bezoekers begeleiden naar de door jou gewenste actie.
Waarom zijn Call-To-Actions zo belangrijk?
Het Sturen van Bezoekers
Zonder CTAs kunnen bezoekers gaan ronddwalen op jouw website omdat het niet duidelijk is, wat er van hen verwacht wordt en wat zij kunnen doen op jouw website. Een goede CTA stuurt de bezoekers naar de onderdelen van de website die jij het liefst wilt tonen.
Conversies Verhogen
Met behulp van CTAs kan je bezoekers omzetten in klanten. Door het voor bezoekers duidelijk te maken hoe jouw website in elkaar steekt, kunnen zij makkelijker overgaan tot actie.
Verbeterde Gebruikerservaring
Nauw aansluitend op het vorige punt, een goed geplaatste CTA zorgt ervoor dat bezoekers makkelijker kunnen navigeren. Hierdoor spenderen zij meer tijd op jouw website en zullen zij sneller tevreden zijn.
Hoe maak je een Sterke Call-To-Action?
Duidelijkheid op één
Gebruik doelgerichte woorden die precies uitleggen wat je wilt dat jouw bezoeker doet. Kies bijvoorbeeld voor “Download onze Whitepaper” in plaats van alleen “Download”.
Hou het Simpel
Een CTA moet kort maar krachtig zijn. Om in het voorbeeld van punt 1 te blijven “Download onze Whitepaper” trekt veel meer aan dan bijvoorbeeld “Klik hier om onze whitepaper over het optimaliseren van jouw website te downloaden”.
Opvallende kleuren
Een goede CTA valt op. Kies een kleur die contrasteert met de rest van jouw website om de aandacht te trekken. Zorg wel dat de gekozen kleur geen onwenselijke gevoelens oproept bij jouw bezoekers. Rood schrikt af, dit is dus meestal geen geschikte kleur (meer over kleurpsychologie lees je in deze blog).
Strategische Plaatsing
Zet jouw CTAs op strategische plekken neer, zoals boven- of onderaan een pagina. Door CTAs midden op de pagina te zetten, loop je het risico dat klanten eerst verder lezen en daarna vergeten terug te keren bij jouw CTA, zonde!
Creëer Urgentie
Door het gevoel te creëren dat bezoekers haast moeten maken, zullen zij sneller overgaan tot actie. Dit aspect wordt met name veel gebruikt in de E-commerce wereld waarbij je vaak timers ziet lopen of zinnen zoals “Aanbieding geldt tot…”.
Voorbeelden van succesvolle Call-To-Actions
Voor verschillende branches zijn - niet geheel onlogisch - ook andere CTAs nodig.
Hieronder zie je enkele voorbeelden die vaak de revu passeren in hun respectievelijke sector.
E-commerce: “Koop nu en krijg …% korting” of “Shop hier onze nieuwste collectie”.
Blogs: “Schrijf je in voor onze nieuwsbrief” (doe dit ook vooral onderaan dit artikel als je dat nog niet gedaan hebt ;)) of “Lees meer zoals dit”.
Dienstverleners: “Vraag een gratis …. aan” of “Ontvang een vrijblijvende offerte”.
Krachtige CTAs zijn de sleutel om jouw website een resultaatgerichte machine te maken. Ze zorgen dat jouw bezoekers weten wat ze moeten doen en helpen om de conversies te verhogen. Zorg ervoor dat jouw CTAs duidelijk, aantrekkelijk en strategisch geplaatst zijn voor de beste resultaten. Een op het oog kleine aanpassing kan een groot verschil maken voor jouw bedrijf!
Hulp nodig bij het optimaliseren van jouw website? Neem vandaag nog contact met ons op!
Heb je een website, maar heb je het gevoel dat jouw bezoekers vaak niet overgaan tot actie? Je bent écht niet de enige! Veel ondernemers worstelen met hetzelfde probleem: converteren. Er is gelukkig een bijzonder impactvolle oplossing om jouw conversies te verhogen, namelijk het gebruiken van sterke Call-To-Actions (CTAs). In deze blog lees je wat een CTA is, waarom deze van belang zijn en hoe je CTAs effectief kan inzetten op jouw website!
Wat is een Call-To-Action?
Een CTA is een directe oproep om jouw bezoekers aan te zetten tot het nemen van een specifieke actie. Het is de knop, link of tekst die hen aanspoort om iets te doen, denk hierbij aan een knop met “Koop nu” of een pop-up die linkt naar een gratis te downloaden e-book. CTAs zijn als het ware de richtingaanwijzers op jouw website die bezoekers begeleiden naar de door jou gewenste actie.
Waarom zijn Call-To-Actions zo belangrijk?
Het Sturen van Bezoekers
Zonder CTAs kunnen bezoekers gaan ronddwalen op jouw website omdat het niet duidelijk is, wat er van hen verwacht wordt en wat zij kunnen doen op jouw website. Een goede CTA stuurt de bezoekers naar de onderdelen van de website die jij het liefst wilt tonen.
Conversies Verhogen
Met behulp van CTAs kan je bezoekers omzetten in klanten. Door het voor bezoekers duidelijk te maken hoe jouw website in elkaar steekt, kunnen zij makkelijker overgaan tot actie.
Verbeterde Gebruikerservaring
Nauw aansluitend op het vorige punt, een goed geplaatste CTA zorgt ervoor dat bezoekers makkelijker kunnen navigeren. Hierdoor spenderen zij meer tijd op jouw website en zullen zij sneller tevreden zijn.
Hoe maak je een Sterke Call-To-Action?
Duidelijkheid op één
Gebruik doelgerichte woorden die precies uitleggen wat je wilt dat jouw bezoeker doet. Kies bijvoorbeeld voor “Download onze Whitepaper” in plaats van alleen “Download”.
Hou het Simpel
Een CTA moet kort maar krachtig zijn. Om in het voorbeeld van punt 1 te blijven “Download onze Whitepaper” trekt veel meer aan dan bijvoorbeeld “Klik hier om onze whitepaper over het optimaliseren van jouw website te downloaden”.
Opvallende kleuren
Een goede CTA valt op. Kies een kleur die contrasteert met de rest van jouw website om de aandacht te trekken. Zorg wel dat de gekozen kleur geen onwenselijke gevoelens oproept bij jouw bezoekers. Rood schrikt af, dit is dus meestal geen geschikte kleur (meer over kleurpsychologie lees je in deze blog).
Strategische Plaatsing
Zet jouw CTAs op strategische plekken neer, zoals boven- of onderaan een pagina. Door CTAs midden op de pagina te zetten, loop je het risico dat klanten eerst verder lezen en daarna vergeten terug te keren bij jouw CTA, zonde!
Creëer Urgentie
Door het gevoel te creëren dat bezoekers haast moeten maken, zullen zij sneller overgaan tot actie. Dit aspect wordt met name veel gebruikt in de E-commerce wereld waarbij je vaak timers ziet lopen of zinnen zoals “Aanbieding geldt tot…”.
Voorbeelden van succesvolle Call-To-Actions
Voor verschillende branches zijn - niet geheel onlogisch - ook andere CTAs nodig.
Hieronder zie je enkele voorbeelden die vaak de revu passeren in hun respectievelijke sector.
E-commerce: “Koop nu en krijg …% korting” of “Shop hier onze nieuwste collectie”.
Blogs: “Schrijf je in voor onze nieuwsbrief” (doe dit ook vooral onderaan dit artikel als je dat nog niet gedaan hebt ;)) of “Lees meer zoals dit”.
Dienstverleners: “Vraag een gratis …. aan” of “Ontvang een vrijblijvende offerte”.
Krachtige CTAs zijn de sleutel om jouw website een resultaatgerichte machine te maken. Ze zorgen dat jouw bezoekers weten wat ze moeten doen en helpen om de conversies te verhogen. Zorg ervoor dat jouw CTAs duidelijk, aantrekkelijk en strategisch geplaatst zijn voor de beste resultaten. Een op het oog kleine aanpassing kan een groot verschil maken voor jouw bedrijf!
Hulp nodig bij het optimaliseren van jouw website? Neem vandaag nog contact met ons op!
Heb je een website, maar heb je het gevoel dat jouw bezoekers vaak niet overgaan tot actie? Je bent écht niet de enige! Veel ondernemers worstelen met hetzelfde probleem: converteren. Er is gelukkig een bijzonder impactvolle oplossing om jouw conversies te verhogen, namelijk het gebruiken van sterke Call-To-Actions (CTAs). In deze blog lees je wat een CTA is, waarom deze van belang zijn en hoe je CTAs effectief kan inzetten op jouw website!
Wat is een Call-To-Action?
Een CTA is een directe oproep om jouw bezoekers aan te zetten tot het nemen van een specifieke actie. Het is de knop, link of tekst die hen aanspoort om iets te doen, denk hierbij aan een knop met “Koop nu” of een pop-up die linkt naar een gratis te downloaden e-book. CTAs zijn als het ware de richtingaanwijzers op jouw website die bezoekers begeleiden naar de door jou gewenste actie.
Waarom zijn Call-To-Actions zo belangrijk?
Het Sturen van Bezoekers
Zonder CTAs kunnen bezoekers gaan ronddwalen op jouw website omdat het niet duidelijk is, wat er van hen verwacht wordt en wat zij kunnen doen op jouw website. Een goede CTA stuurt de bezoekers naar de onderdelen van de website die jij het liefst wilt tonen.
Conversies Verhogen
Met behulp van CTAs kan je bezoekers omzetten in klanten. Door het voor bezoekers duidelijk te maken hoe jouw website in elkaar steekt, kunnen zij makkelijker overgaan tot actie.
Verbeterde Gebruikerservaring
Nauw aansluitend op het vorige punt, een goed geplaatste CTA zorgt ervoor dat bezoekers makkelijker kunnen navigeren. Hierdoor spenderen zij meer tijd op jouw website en zullen zij sneller tevreden zijn.
Hoe maak je een Sterke Call-To-Action?
Duidelijkheid op één
Gebruik doelgerichte woorden die precies uitleggen wat je wilt dat jouw bezoeker doet. Kies bijvoorbeeld voor “Download onze Whitepaper” in plaats van alleen “Download”.
Hou het Simpel
Een CTA moet kort maar krachtig zijn. Om in het voorbeeld van punt 1 te blijven “Download onze Whitepaper” trekt veel meer aan dan bijvoorbeeld “Klik hier om onze whitepaper over het optimaliseren van jouw website te downloaden”.
Opvallende kleuren
Een goede CTA valt op. Kies een kleur die contrasteert met de rest van jouw website om de aandacht te trekken. Zorg wel dat de gekozen kleur geen onwenselijke gevoelens oproept bij jouw bezoekers. Rood schrikt af, dit is dus meestal geen geschikte kleur (meer over kleurpsychologie lees je in deze blog).
Strategische Plaatsing
Zet jouw CTAs op strategische plekken neer, zoals boven- of onderaan een pagina. Door CTAs midden op de pagina te zetten, loop je het risico dat klanten eerst verder lezen en daarna vergeten terug te keren bij jouw CTA, zonde!
Creëer Urgentie
Door het gevoel te creëren dat bezoekers haast moeten maken, zullen zij sneller overgaan tot actie. Dit aspect wordt met name veel gebruikt in de E-commerce wereld waarbij je vaak timers ziet lopen of zinnen zoals “Aanbieding geldt tot…”.
Voorbeelden van succesvolle Call-To-Actions
Voor verschillende branches zijn - niet geheel onlogisch - ook andere CTAs nodig.
Hieronder zie je enkele voorbeelden die vaak de revu passeren in hun respectievelijke sector.
E-commerce: “Koop nu en krijg …% korting” of “Shop hier onze nieuwste collectie”.
Blogs: “Schrijf je in voor onze nieuwsbrief” (doe dit ook vooral onderaan dit artikel als je dat nog niet gedaan hebt ;)) of “Lees meer zoals dit”.
Dienstverleners: “Vraag een gratis …. aan” of “Ontvang een vrijblijvende offerte”.
Krachtige CTAs zijn de sleutel om jouw website een resultaatgerichte machine te maken. Ze zorgen dat jouw bezoekers weten wat ze moeten doen en helpen om de conversies te verhogen. Zorg ervoor dat jouw CTAs duidelijk, aantrekkelijk en strategisch geplaatst zijn voor de beste resultaten. Een op het oog kleine aanpassing kan een groot verschil maken voor jouw bedrijf!
Hulp nodig bij het optimaliseren van jouw website? Neem vandaag nog contact met ons op!
Heb je een website, maar heb je het gevoel dat jouw bezoekers vaak niet overgaan tot actie? Je bent écht niet de enige! Veel ondernemers worstelen met hetzelfde probleem: converteren. Er is gelukkig een bijzonder impactvolle oplossing om jouw conversies te verhogen, namelijk het gebruiken van sterke Call-To-Actions (CTAs). In deze blog lees je wat een CTA is, waarom deze van belang zijn en hoe je CTAs effectief kan inzetten op jouw website!
Wat is een Call-To-Action?
Een CTA is een directe oproep om jouw bezoekers aan te zetten tot het nemen van een specifieke actie. Het is de knop, link of tekst die hen aanspoort om iets te doen, denk hierbij aan een knop met “Koop nu” of een pop-up die linkt naar een gratis te downloaden e-book. CTAs zijn als het ware de richtingaanwijzers op jouw website die bezoekers begeleiden naar de door jou gewenste actie.
Waarom zijn Call-To-Actions zo belangrijk?
Het Sturen van Bezoekers
Zonder CTAs kunnen bezoekers gaan ronddwalen op jouw website omdat het niet duidelijk is, wat er van hen verwacht wordt en wat zij kunnen doen op jouw website. Een goede CTA stuurt de bezoekers naar de onderdelen van de website die jij het liefst wilt tonen.
Conversies Verhogen
Met behulp van CTAs kan je bezoekers omzetten in klanten. Door het voor bezoekers duidelijk te maken hoe jouw website in elkaar steekt, kunnen zij makkelijker overgaan tot actie.
Verbeterde Gebruikerservaring
Nauw aansluitend op het vorige punt, een goed geplaatste CTA zorgt ervoor dat bezoekers makkelijker kunnen navigeren. Hierdoor spenderen zij meer tijd op jouw website en zullen zij sneller tevreden zijn.
Hoe maak je een Sterke Call-To-Action?
Duidelijkheid op één
Gebruik doelgerichte woorden die precies uitleggen wat je wilt dat jouw bezoeker doet. Kies bijvoorbeeld voor “Download onze Whitepaper” in plaats van alleen “Download”.
Hou het Simpel
Een CTA moet kort maar krachtig zijn. Om in het voorbeeld van punt 1 te blijven “Download onze Whitepaper” trekt veel meer aan dan bijvoorbeeld “Klik hier om onze whitepaper over het optimaliseren van jouw website te downloaden”.
Opvallende kleuren
Een goede CTA valt op. Kies een kleur die contrasteert met de rest van jouw website om de aandacht te trekken. Zorg wel dat de gekozen kleur geen onwenselijke gevoelens oproept bij jouw bezoekers. Rood schrikt af, dit is dus meestal geen geschikte kleur (meer over kleurpsychologie lees je in deze blog).
Strategische Plaatsing
Zet jouw CTAs op strategische plekken neer, zoals boven- of onderaan een pagina. Door CTAs midden op de pagina te zetten, loop je het risico dat klanten eerst verder lezen en daarna vergeten terug te keren bij jouw CTA, zonde!
Creëer Urgentie
Door het gevoel te creëren dat bezoekers haast moeten maken, zullen zij sneller overgaan tot actie. Dit aspect wordt met name veel gebruikt in de E-commerce wereld waarbij je vaak timers ziet lopen of zinnen zoals “Aanbieding geldt tot…”.
Voorbeelden van succesvolle Call-To-Actions
Voor verschillende branches zijn - niet geheel onlogisch - ook andere CTAs nodig.
Hieronder zie je enkele voorbeelden die vaak de revu passeren in hun respectievelijke sector.
E-commerce: “Koop nu en krijg …% korting” of “Shop hier onze nieuwste collectie”.
Blogs: “Schrijf je in voor onze nieuwsbrief” (doe dit ook vooral onderaan dit artikel als je dat nog niet gedaan hebt ;)) of “Lees meer zoals dit”.
Dienstverleners: “Vraag een gratis …. aan” of “Ontvang een vrijblijvende offerte”.
Krachtige CTAs zijn de sleutel om jouw website een resultaatgerichte machine te maken. Ze zorgen dat jouw bezoekers weten wat ze moeten doen en helpen om de conversies te verhogen. Zorg ervoor dat jouw CTAs duidelijk, aantrekkelijk en strategisch geplaatst zijn voor de beste resultaten. Een op het oog kleine aanpassing kan een groot verschil maken voor jouw bedrijf!
Hulp nodig bij het optimaliseren van jouw website? Neem vandaag nog contact met ons op!
De nieuwste blogs gratis in je mail?
De nieuwste blogs gratis in je mail?
Plan nu een vrijblijvend gesprek in!
Een gesprek op een moment dat het jou uitkomt! Hierna weet je precies wat je kan verwachten en of onze visie bij jou past!
Contactformulier
Vul hier je gegevens in en dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op!
De mannen van Clix Media hebben mij onwijs geholpen! Al mijn wensen zijn perfect verwerkt in mijn website!
Mario van Tack Legal
Plan nu een vrijblijvend gesprek in!
Een gesprek op een moment dat het jou uitkomt! Hierna weet je precies wat je kan verwachten en of onze visie bij jou past!
Contactformulier
Vul hier je gegevens in en dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op!
Plan nu een vrijblijvend gesprek in!
Een gesprek op een moment dat het jou uitkomt! Hierna weet je precies wat je kan verwachten en of onze visie bij jou past!
Contactformulier
Vul hier je gegevens in en dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op!
De mannen van Clix Media hebben mij onwijs geholpen! Al mijn wensen zijn perfect verwerkt in mijn website!
Mario van Tack Legal
Plan nu een vrijblijvend gesprek in!
Een gesprek op een moment dat het jou uitkomt! Hierna weet je precies wat je kan verwachten en of onze visie bij jou past!
Contactformulier
Vul hier je gegevens in en dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op!
De mannen van Clix Media hebben mij onwijs geholpen! Al mijn wensen zijn perfect verwerkt in mijn website!
Mario van Tack Legal