Lokale SEO: Zet Jouw Bedrijf (Letterlijk) op de Kaart
Lokale SEO: Zet Jouw Bedrijf (Letterlijk) op de Kaart
Lokale SEO: Zet Jouw Bedrijf (Letterlijk) op de Kaart
1 oktober 2024
Barry van de Glind
Nu er steeds meer online gezocht wordt naar producten is het voor bedrijven belangrijk om ook lokaal goed vindbaar te zijn. Het hebben van een goede website is niet alles; je moet zorgen dat je bovenaan de zoekresultaten verschijnt wanneer potentiële klanten jouw product of dienst zoeken. Dit is waar lokale SEO jou bij kan helpen!
In deze blog leggen we uit wat lokale SEO precies is, waarom het cruciaal is voor jouw bedrijf en geven wij 5 praktische tips om vandaag nog mee te beginnen.
Wat is Lokale SEO?
Lokale SEO draait om het optimaliseren van jouw online aanwezigheid om sneller gevonden te worden door mensen in jouw omgeving die zoeken naar een product of dienst. Voorbeelden van zulke zoekopdrachten zijn “Kapper in de buurt” of “Restaurant Amsterdam”. Google toont dan meestal een kaart met lokale bedrijven die aan jouw wensen voldoen. Daarnaast krijg je meestal een lijst met de gegevens van de meest relevante bedrijven, zodat je eenvoudig actie kan ondernemen.
Met lokale SEO wil je jouw bedrijf zo hoog mogelijk in deze resultaten krijgen, zo krijgen potentiële klanten jou namelijk vaker en sneller te zien. Dit is dus niet alleen relevant voor fysieke bedrijven, maar ook voor dienstverleners. Klanten kiezen namelijk liever voor lokale bedrijven, omdat zij deze van nature meer vertrouwen.
Waarom is Lokale SEO Belangrijk?
Het hebben van goede producten of diensten staat natuurlijk op één, maar als klanten jou niet kunnen vinden, kom je alsnog niet vooruit. Lokale SEO brengt enkele unieke voordelen met zich mee:
Lokale zoekopdrachten nemen toe
Steeds vaker worden er locatiegerichte vragen gesteld aan zoekmachines. Niet gek natuurlijk als het zó eenvoudig is om alle opties binnen een paar seconden voorgeschoteld te krijgen. Denk er maar eens over na hoe vaak je zelf “restaurants in de buurt” opzoekt als je hapje wilt eten in een onbekende stad. Als jouw bedrijf niet tussen de opties verschijnt, zullen deze potentiële klanten niet van jouw bestaan af weten.
Hogere kans op conversies
Lokale zoekopdrachten hebben vaak een hoge urgentie. Om bij het voorbeeld van punt 1 te blijven. Indien je een restaurant in de buurt zoekt, ben je meestal ook van plan om een reservering te maken. Dergelijke zoekopdrachten zorgen er dus voor dat mensen sneller converteren of actie ondernemen.
Concurrentievoordeel
Veel bedrijven, met name in kleinere dorpen/steden, hebben hun lokale SEO niet geoptimaliseerd. Hierdoor kan jij eenvoudiger bovenaan de zoekresultaten verschijnen, zelfs als zij qua omvang groter zijn. Door bovendien goed te blijven presteren, zal het ook lastig worden om jou van de eerste plek te stoten.
Hoe Zorg je dat Jouw Bedrijf Lokaal Zichtbaar Wordt?
Begrijpen dat lokale SEO belangrijk is, is de eerste stap. Wij leggen je graag uit hoe je dit kunt realiseren met enkele praktische tips!
Optimaliseer je “Google Mijn Bedrijf” Profiel
Google Mijn Bedrijf is een van de belangrijkste lokale SEO factoren. Dit is een kleine overview van wat bezoekers zien als zij jouw profiel Googlen of tegenkomen op Maps. Een up-to-date compleet profiel wordt daardoor als Google beter gewaardeerd en geïndexeerd.
Vul al je bedrijfsinformatie nauwkeurig in
Voeg relevante categorieën toe
Upload duidelijke, relevante foto’s
Zorg voor reviews op jouw profiel
Gebruik Lokale Zoekwoorden
Zorg dat je gebruik maakt van zoekwoorden die relevant zijn voor jouw locatie. Benoem bijvoorbeeld jouw vestigingsplaats op belangrijke pagina’s (vaak zijn de “home” en “over ons” hiervoor erg geschikt). Voorbeelden van veelgebruikte zinnen zijn “[dienst/product] voor studenten in [stad/dorp]”.
Tip: Vergeet niet ook om deze zoekwoorden te vermelden in de meta descriptions en alt-teksten op jouw website
Maak Lokale Content
Naast het verbeteren van jouw vindbaarheid heeft het maken van lokale content nog een groot voordeel; je toont betrokkenheid bij de gemeenschap. Schrijf dus met enige regelmaat blogs, artikelen of updates over lokale evenementen of gebeurtenissen.
Ideeën voor Content:
Tips voor lokale ondernemers
Reviews of uitnodigingen voor lokale evenementen
Partnerships met andere lokale ondernemers (of projecten voor deze klanten)
Verzamel Lokale Backlinks
Een nog altijd cruciale factor voor SEO zijn backlinks; dit zijn links van andere websites naar jouw websites. Lokale backlinks - dus van bedrijven en organisaties in jouw buurt - zorgen ervoor dat jij lokaal meer autoriteit uitstraalt.
Hoe verdien je lokale backlinks?
Werk samen met lokale partners, bedrijven of verenigingen
Wordt genoemd op lokale nieuwssites of blogs
Doe mee aan lokale evenementen, die jou vervolgens kunnen vermelden (via een link op hun site)
Zorg dat Jouw NAW-Gegevens Up-To-Date Zijn
Het is enorm fijn als Google jou vaak wil laten zien, maar het is niet veel waard als jouw gegevens niet kloppen. Naast dat klanten verward kunnen raken door de desinformatie, zal Google je hier op termijn ook voor afstraffen. Mocht er dus iets wijzigen, controleer dan al jouw Social Media, Google Mijn Bedrijf en natuurlijk jouw website.
Conclusie
Lokale SEO is een van de beste manieren om jouw bedrijf op te laten vallen in de buurt. Door jouw “Google Mijn Bedrijf” profiel in te richten, lokale zoekwoorden te gebruiken, relevante content te maken en backlinks te verzamelen kan je jouw (lokale) zichtbaarheid stevig laten toenemen.
Wij begrijpen dat het de nodige tijd en moeite kost om dit alles goed in te richten, maar de extra klanten uit jouw directe omgeving maken dit de moeite waard. Wil je hulp of extra uitleg bij het verbeteren van jouw lokale SEO of van een goed scorende lokale website? Neem dan contact met ons op, wij helpen je graag verder!
Nu er steeds meer online gezocht wordt naar producten is het voor bedrijven belangrijk om ook lokaal goed vindbaar te zijn. Het hebben van een goede website is niet alles; je moet zorgen dat je bovenaan de zoekresultaten verschijnt wanneer potentiële klanten jouw product of dienst zoeken. Dit is waar lokale SEO jou bij kan helpen!
In deze blog leggen we uit wat lokale SEO precies is, waarom het cruciaal is voor jouw bedrijf en geven wij 5 praktische tips om vandaag nog mee te beginnen.
Wat is Lokale SEO?
Lokale SEO draait om het optimaliseren van jouw online aanwezigheid om sneller gevonden te worden door mensen in jouw omgeving die zoeken naar een product of dienst. Voorbeelden van zulke zoekopdrachten zijn “Kapper in de buurt” of “Restaurant Amsterdam”. Google toont dan meestal een kaart met lokale bedrijven die aan jouw wensen voldoen. Daarnaast krijg je meestal een lijst met de gegevens van de meest relevante bedrijven, zodat je eenvoudig actie kan ondernemen.
Met lokale SEO wil je jouw bedrijf zo hoog mogelijk in deze resultaten krijgen, zo krijgen potentiële klanten jou namelijk vaker en sneller te zien. Dit is dus niet alleen relevant voor fysieke bedrijven, maar ook voor dienstverleners. Klanten kiezen namelijk liever voor lokale bedrijven, omdat zij deze van nature meer vertrouwen.
Waarom is Lokale SEO Belangrijk?
Het hebben van goede producten of diensten staat natuurlijk op één, maar als klanten jou niet kunnen vinden, kom je alsnog niet vooruit. Lokale SEO brengt enkele unieke voordelen met zich mee:
Lokale zoekopdrachten nemen toe
Steeds vaker worden er locatiegerichte vragen gesteld aan zoekmachines. Niet gek natuurlijk als het zó eenvoudig is om alle opties binnen een paar seconden voorgeschoteld te krijgen. Denk er maar eens over na hoe vaak je zelf “restaurants in de buurt” opzoekt als je hapje wilt eten in een onbekende stad. Als jouw bedrijf niet tussen de opties verschijnt, zullen deze potentiële klanten niet van jouw bestaan af weten.
Hogere kans op conversies
Lokale zoekopdrachten hebben vaak een hoge urgentie. Om bij het voorbeeld van punt 1 te blijven. Indien je een restaurant in de buurt zoekt, ben je meestal ook van plan om een reservering te maken. Dergelijke zoekopdrachten zorgen er dus voor dat mensen sneller converteren of actie ondernemen.
Concurrentievoordeel
Veel bedrijven, met name in kleinere dorpen/steden, hebben hun lokale SEO niet geoptimaliseerd. Hierdoor kan jij eenvoudiger bovenaan de zoekresultaten verschijnen, zelfs als zij qua omvang groter zijn. Door bovendien goed te blijven presteren, zal het ook lastig worden om jou van de eerste plek te stoten.
Hoe Zorg je dat Jouw Bedrijf Lokaal Zichtbaar Wordt?
Begrijpen dat lokale SEO belangrijk is, is de eerste stap. Wij leggen je graag uit hoe je dit kunt realiseren met enkele praktische tips!
Optimaliseer je “Google Mijn Bedrijf” Profiel
Google Mijn Bedrijf is een van de belangrijkste lokale SEO factoren. Dit is een kleine overview van wat bezoekers zien als zij jouw profiel Googlen of tegenkomen op Maps. Een up-to-date compleet profiel wordt daardoor als Google beter gewaardeerd en geïndexeerd.
Vul al je bedrijfsinformatie nauwkeurig in
Voeg relevante categorieën toe
Upload duidelijke, relevante foto’s
Zorg voor reviews op jouw profiel
Gebruik Lokale Zoekwoorden
Zorg dat je gebruik maakt van zoekwoorden die relevant zijn voor jouw locatie. Benoem bijvoorbeeld jouw vestigingsplaats op belangrijke pagina’s (vaak zijn de “home” en “over ons” hiervoor erg geschikt). Voorbeelden van veelgebruikte zinnen zijn “[dienst/product] voor studenten in [stad/dorp]”.
Tip: Vergeet niet ook om deze zoekwoorden te vermelden in de meta descriptions en alt-teksten op jouw website
Maak Lokale Content
Naast het verbeteren van jouw vindbaarheid heeft het maken van lokale content nog een groot voordeel; je toont betrokkenheid bij de gemeenschap. Schrijf dus met enige regelmaat blogs, artikelen of updates over lokale evenementen of gebeurtenissen.
Ideeën voor Content:
Tips voor lokale ondernemers
Reviews of uitnodigingen voor lokale evenementen
Partnerships met andere lokale ondernemers (of projecten voor deze klanten)
Verzamel Lokale Backlinks
Een nog altijd cruciale factor voor SEO zijn backlinks; dit zijn links van andere websites naar jouw websites. Lokale backlinks - dus van bedrijven en organisaties in jouw buurt - zorgen ervoor dat jij lokaal meer autoriteit uitstraalt.
Hoe verdien je lokale backlinks?
Werk samen met lokale partners, bedrijven of verenigingen
Wordt genoemd op lokale nieuwssites of blogs
Doe mee aan lokale evenementen, die jou vervolgens kunnen vermelden (via een link op hun site)
Zorg dat Jouw NAW-Gegevens Up-To-Date Zijn
Het is enorm fijn als Google jou vaak wil laten zien, maar het is niet veel waard als jouw gegevens niet kloppen. Naast dat klanten verward kunnen raken door de desinformatie, zal Google je hier op termijn ook voor afstraffen. Mocht er dus iets wijzigen, controleer dan al jouw Social Media, Google Mijn Bedrijf en natuurlijk jouw website.
Conclusie
Lokale SEO is een van de beste manieren om jouw bedrijf op te laten vallen in de buurt. Door jouw “Google Mijn Bedrijf” profiel in te richten, lokale zoekwoorden te gebruiken, relevante content te maken en backlinks te verzamelen kan je jouw (lokale) zichtbaarheid stevig laten toenemen.
Wij begrijpen dat het de nodige tijd en moeite kost om dit alles goed in te richten, maar de extra klanten uit jouw directe omgeving maken dit de moeite waard. Wil je hulp of extra uitleg bij het verbeteren van jouw lokale SEO of van een goed scorende lokale website? Neem dan contact met ons op, wij helpen je graag verder!
Nu er steeds meer online gezocht wordt naar producten is het voor bedrijven belangrijk om ook lokaal goed vindbaar te zijn. Het hebben van een goede website is niet alles; je moet zorgen dat je bovenaan de zoekresultaten verschijnt wanneer potentiële klanten jouw product of dienst zoeken. Dit is waar lokale SEO jou bij kan helpen!
In deze blog leggen we uit wat lokale SEO precies is, waarom het cruciaal is voor jouw bedrijf en geven wij 5 praktische tips om vandaag nog mee te beginnen.
Wat is Lokale SEO?
Lokale SEO draait om het optimaliseren van jouw online aanwezigheid om sneller gevonden te worden door mensen in jouw omgeving die zoeken naar een product of dienst. Voorbeelden van zulke zoekopdrachten zijn “Kapper in de buurt” of “Restaurant Amsterdam”. Google toont dan meestal een kaart met lokale bedrijven die aan jouw wensen voldoen. Daarnaast krijg je meestal een lijst met de gegevens van de meest relevante bedrijven, zodat je eenvoudig actie kan ondernemen.
Met lokale SEO wil je jouw bedrijf zo hoog mogelijk in deze resultaten krijgen, zo krijgen potentiële klanten jou namelijk vaker en sneller te zien. Dit is dus niet alleen relevant voor fysieke bedrijven, maar ook voor dienstverleners. Klanten kiezen namelijk liever voor lokale bedrijven, omdat zij deze van nature meer vertrouwen.
Waarom is Lokale SEO Belangrijk?
Het hebben van goede producten of diensten staat natuurlijk op één, maar als klanten jou niet kunnen vinden, kom je alsnog niet vooruit. Lokale SEO brengt enkele unieke voordelen met zich mee:
Lokale zoekopdrachten nemen toe
Steeds vaker worden er locatiegerichte vragen gesteld aan zoekmachines. Niet gek natuurlijk als het zó eenvoudig is om alle opties binnen een paar seconden voorgeschoteld te krijgen. Denk er maar eens over na hoe vaak je zelf “restaurants in de buurt” opzoekt als je hapje wilt eten in een onbekende stad. Als jouw bedrijf niet tussen de opties verschijnt, zullen deze potentiële klanten niet van jouw bestaan af weten.
Hogere kans op conversies
Lokale zoekopdrachten hebben vaak een hoge urgentie. Om bij het voorbeeld van punt 1 te blijven. Indien je een restaurant in de buurt zoekt, ben je meestal ook van plan om een reservering te maken. Dergelijke zoekopdrachten zorgen er dus voor dat mensen sneller converteren of actie ondernemen.
Concurrentievoordeel
Veel bedrijven, met name in kleinere dorpen/steden, hebben hun lokale SEO niet geoptimaliseerd. Hierdoor kan jij eenvoudiger bovenaan de zoekresultaten verschijnen, zelfs als zij qua omvang groter zijn. Door bovendien goed te blijven presteren, zal het ook lastig worden om jou van de eerste plek te stoten.
Hoe Zorg je dat Jouw Bedrijf Lokaal Zichtbaar Wordt?
Begrijpen dat lokale SEO belangrijk is, is de eerste stap. Wij leggen je graag uit hoe je dit kunt realiseren met enkele praktische tips!
Optimaliseer je “Google Mijn Bedrijf” Profiel
Google Mijn Bedrijf is een van de belangrijkste lokale SEO factoren. Dit is een kleine overview van wat bezoekers zien als zij jouw profiel Googlen of tegenkomen op Maps. Een up-to-date compleet profiel wordt daardoor als Google beter gewaardeerd en geïndexeerd.
Vul al je bedrijfsinformatie nauwkeurig in
Voeg relevante categorieën toe
Upload duidelijke, relevante foto’s
Zorg voor reviews op jouw profiel
Gebruik Lokale Zoekwoorden
Zorg dat je gebruik maakt van zoekwoorden die relevant zijn voor jouw locatie. Benoem bijvoorbeeld jouw vestigingsplaats op belangrijke pagina’s (vaak zijn de “home” en “over ons” hiervoor erg geschikt). Voorbeelden van veelgebruikte zinnen zijn “[dienst/product] voor studenten in [stad/dorp]”.
Tip: Vergeet niet ook om deze zoekwoorden te vermelden in de meta descriptions en alt-teksten op jouw website
Maak Lokale Content
Naast het verbeteren van jouw vindbaarheid heeft het maken van lokale content nog een groot voordeel; je toont betrokkenheid bij de gemeenschap. Schrijf dus met enige regelmaat blogs, artikelen of updates over lokale evenementen of gebeurtenissen.
Ideeën voor Content:
Tips voor lokale ondernemers
Reviews of uitnodigingen voor lokale evenementen
Partnerships met andere lokale ondernemers (of projecten voor deze klanten)
Verzamel Lokale Backlinks
Een nog altijd cruciale factor voor SEO zijn backlinks; dit zijn links van andere websites naar jouw websites. Lokale backlinks - dus van bedrijven en organisaties in jouw buurt - zorgen ervoor dat jij lokaal meer autoriteit uitstraalt.
Hoe verdien je lokale backlinks?
Werk samen met lokale partners, bedrijven of verenigingen
Wordt genoemd op lokale nieuwssites of blogs
Doe mee aan lokale evenementen, die jou vervolgens kunnen vermelden (via een link op hun site)
Zorg dat Jouw NAW-Gegevens Up-To-Date Zijn
Het is enorm fijn als Google jou vaak wil laten zien, maar het is niet veel waard als jouw gegevens niet kloppen. Naast dat klanten verward kunnen raken door de desinformatie, zal Google je hier op termijn ook voor afstraffen. Mocht er dus iets wijzigen, controleer dan al jouw Social Media, Google Mijn Bedrijf en natuurlijk jouw website.
Conclusie
Lokale SEO is een van de beste manieren om jouw bedrijf op te laten vallen in de buurt. Door jouw “Google Mijn Bedrijf” profiel in te richten, lokale zoekwoorden te gebruiken, relevante content te maken en backlinks te verzamelen kan je jouw (lokale) zichtbaarheid stevig laten toenemen.
Wij begrijpen dat het de nodige tijd en moeite kost om dit alles goed in te richten, maar de extra klanten uit jouw directe omgeving maken dit de moeite waard. Wil je hulp of extra uitleg bij het verbeteren van jouw lokale SEO of van een goed scorende lokale website? Neem dan contact met ons op, wij helpen je graag verder!
Nu er steeds meer online gezocht wordt naar producten is het voor bedrijven belangrijk om ook lokaal goed vindbaar te zijn. Het hebben van een goede website is niet alles; je moet zorgen dat je bovenaan de zoekresultaten verschijnt wanneer potentiële klanten jouw product of dienst zoeken. Dit is waar lokale SEO jou bij kan helpen!
In deze blog leggen we uit wat lokale SEO precies is, waarom het cruciaal is voor jouw bedrijf en geven wij 5 praktische tips om vandaag nog mee te beginnen.
Wat is Lokale SEO?
Lokale SEO draait om het optimaliseren van jouw online aanwezigheid om sneller gevonden te worden door mensen in jouw omgeving die zoeken naar een product of dienst. Voorbeelden van zulke zoekopdrachten zijn “Kapper in de buurt” of “Restaurant Amsterdam”. Google toont dan meestal een kaart met lokale bedrijven die aan jouw wensen voldoen. Daarnaast krijg je meestal een lijst met de gegevens van de meest relevante bedrijven, zodat je eenvoudig actie kan ondernemen.
Met lokale SEO wil je jouw bedrijf zo hoog mogelijk in deze resultaten krijgen, zo krijgen potentiële klanten jou namelijk vaker en sneller te zien. Dit is dus niet alleen relevant voor fysieke bedrijven, maar ook voor dienstverleners. Klanten kiezen namelijk liever voor lokale bedrijven, omdat zij deze van nature meer vertrouwen.
Waarom is Lokale SEO Belangrijk?
Het hebben van goede producten of diensten staat natuurlijk op één, maar als klanten jou niet kunnen vinden, kom je alsnog niet vooruit. Lokale SEO brengt enkele unieke voordelen met zich mee:
Lokale zoekopdrachten nemen toe
Steeds vaker worden er locatiegerichte vragen gesteld aan zoekmachines. Niet gek natuurlijk als het zó eenvoudig is om alle opties binnen een paar seconden voorgeschoteld te krijgen. Denk er maar eens over na hoe vaak je zelf “restaurants in de buurt” opzoekt als je hapje wilt eten in een onbekende stad. Als jouw bedrijf niet tussen de opties verschijnt, zullen deze potentiële klanten niet van jouw bestaan af weten.
Hogere kans op conversies
Lokale zoekopdrachten hebben vaak een hoge urgentie. Om bij het voorbeeld van punt 1 te blijven. Indien je een restaurant in de buurt zoekt, ben je meestal ook van plan om een reservering te maken. Dergelijke zoekopdrachten zorgen er dus voor dat mensen sneller converteren of actie ondernemen.
Concurrentievoordeel
Veel bedrijven, met name in kleinere dorpen/steden, hebben hun lokale SEO niet geoptimaliseerd. Hierdoor kan jij eenvoudiger bovenaan de zoekresultaten verschijnen, zelfs als zij qua omvang groter zijn. Door bovendien goed te blijven presteren, zal het ook lastig worden om jou van de eerste plek te stoten.
Hoe Zorg je dat Jouw Bedrijf Lokaal Zichtbaar Wordt?
Begrijpen dat lokale SEO belangrijk is, is de eerste stap. Wij leggen je graag uit hoe je dit kunt realiseren met enkele praktische tips!
Optimaliseer je “Google Mijn Bedrijf” Profiel
Google Mijn Bedrijf is een van de belangrijkste lokale SEO factoren. Dit is een kleine overview van wat bezoekers zien als zij jouw profiel Googlen of tegenkomen op Maps. Een up-to-date compleet profiel wordt daardoor als Google beter gewaardeerd en geïndexeerd.
Vul al je bedrijfsinformatie nauwkeurig in
Voeg relevante categorieën toe
Upload duidelijke, relevante foto’s
Zorg voor reviews op jouw profiel
Gebruik Lokale Zoekwoorden
Zorg dat je gebruik maakt van zoekwoorden die relevant zijn voor jouw locatie. Benoem bijvoorbeeld jouw vestigingsplaats op belangrijke pagina’s (vaak zijn de “home” en “over ons” hiervoor erg geschikt). Voorbeelden van veelgebruikte zinnen zijn “[dienst/product] voor studenten in [stad/dorp]”.
Tip: Vergeet niet ook om deze zoekwoorden te vermelden in de meta descriptions en alt-teksten op jouw website
Maak Lokale Content
Naast het verbeteren van jouw vindbaarheid heeft het maken van lokale content nog een groot voordeel; je toont betrokkenheid bij de gemeenschap. Schrijf dus met enige regelmaat blogs, artikelen of updates over lokale evenementen of gebeurtenissen.
Ideeën voor Content:
Tips voor lokale ondernemers
Reviews of uitnodigingen voor lokale evenementen
Partnerships met andere lokale ondernemers (of projecten voor deze klanten)
Verzamel Lokale Backlinks
Een nog altijd cruciale factor voor SEO zijn backlinks; dit zijn links van andere websites naar jouw websites. Lokale backlinks - dus van bedrijven en organisaties in jouw buurt - zorgen ervoor dat jij lokaal meer autoriteit uitstraalt.
Hoe verdien je lokale backlinks?
Werk samen met lokale partners, bedrijven of verenigingen
Wordt genoemd op lokale nieuwssites of blogs
Doe mee aan lokale evenementen, die jou vervolgens kunnen vermelden (via een link op hun site)
Zorg dat Jouw NAW-Gegevens Up-To-Date Zijn
Het is enorm fijn als Google jou vaak wil laten zien, maar het is niet veel waard als jouw gegevens niet kloppen. Naast dat klanten verward kunnen raken door de desinformatie, zal Google je hier op termijn ook voor afstraffen. Mocht er dus iets wijzigen, controleer dan al jouw Social Media, Google Mijn Bedrijf en natuurlijk jouw website.
Conclusie
Lokale SEO is een van de beste manieren om jouw bedrijf op te laten vallen in de buurt. Door jouw “Google Mijn Bedrijf” profiel in te richten, lokale zoekwoorden te gebruiken, relevante content te maken en backlinks te verzamelen kan je jouw (lokale) zichtbaarheid stevig laten toenemen.
Wij begrijpen dat het de nodige tijd en moeite kost om dit alles goed in te richten, maar de extra klanten uit jouw directe omgeving maken dit de moeite waard. Wil je hulp of extra uitleg bij het verbeteren van jouw lokale SEO of van een goed scorende lokale website? Neem dan contact met ons op, wij helpen je graag verder!
De nieuwste blogs gratis in je mail?
De nieuwste blogs gratis in je mail?
Plan nu een vrijblijvend gesprek in!
Een gesprek op een moment dat het jou uitkomt! Hierna weet je precies wat je kan verwachten en of onze visie bij jou past!
Contactformulier
Vul hier je gegevens in en dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op!
De mannen van Clix Media hebben mij onwijs geholpen! Al mijn wensen zijn perfect verwerkt in mijn website!
Mario van Tack Legal
Plan nu een vrijblijvend gesprek in!
Een gesprek op een moment dat het jou uitkomt! Hierna weet je precies wat je kan verwachten en of onze visie bij jou past!
Contactformulier
Vul hier je gegevens in en dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op!
Plan nu een vrijblijvend gesprek in!
Een gesprek op een moment dat het jou uitkomt! Hierna weet je precies wat je kan verwachten en of onze visie bij jou past!
Contactformulier
Vul hier je gegevens in en dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op!
De mannen van Clix Media hebben mij onwijs geholpen! Al mijn wensen zijn perfect verwerkt in mijn website!
Mario van Tack Legal
Plan nu een vrijblijvend gesprek in!
Een gesprek op een moment dat het jou uitkomt! Hierna weet je precies wat je kan verwachten en of onze visie bij jou past!
Contactformulier
Vul hier je gegevens in en dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op!
De mannen van Clix Media hebben mij onwijs geholpen! Al mijn wensen zijn perfect verwerkt in mijn website!
Mario van Tack Legal