Hoe kondig je een nieuwe website succesvol aan?

Hoe kondig je een nieuwe website succesvol aan?

Hoe kondig je een nieuwe website succesvol aan?

19 juni 2024

Barry van de Glind

Het lanceren van een nieuwe website is voor elk bedrijf een hoogtepunt van jewelste. Het is een unieke kans om de aandacht van jouw doelgroep te trekken en te benadrukken dat jouw bedrijf meeverandert met de tijd. Een effectieve aankondiging van jouw nieuwe website kan dat ook leiden tot hogere bezoekersaantallen en meer interacties met jouw klanten, wat dan weer zal leiden tot een hogere conversie. In deze blog lees je 6 tips voor een succesvolle lancering!


  1. Maak gebruik van jouw e-maillijst

Je hebt ongetwijfeld al meerdere klanten en hun gegevens. Om veel verkeer op jouw website te krijgen, kan je ze een mail sturen met een uitleg waarom je veranderingen hebt doorgevoerd en wat hier het effect voor jouw klanten van is. Zorg dan ook dat je een aantrekkelijke call-to-action (CTA) benoemt, die aanmoedigt om de nieuwe website te gaan bezoeken.


  1. Gebruik social media

De meeste bedrijven posten een update op het moment dat hun nieuwe website eenmaal live is. Erg zonde want hier valt veel meer te behalen! Gebruik je sociale media om klanten tussentijds al sneak peeks te geven, behind-the-scenes updates te posten en speciale aanbiedingen voor op de nieuwe website aan te prijzen. Nodig volgers ook zo nu en dan uit om feedback te geven, hierdoor bezoeken zij jouw site en ontvang je waardevolle tips.


  1. Schrijf een persbericht

Naast het direct betrekken van jouw klanten zoals bij de eerste tips, is het ook goed om potentiële klanten te informeren die jou nog niet goed kennen. Je wilt tenslotte ook meer extern verkeer naar jouw website toe trekken. Schrijf daarom een duidelijk persbericht over de lancering op jouw platforms. Zorg ervoor dat het meteen duidelijk is waarom jij een nieuwe website hebt en wat de voordelen hiervan zijn. 


  1. Tease jouw klanten via een campagne

Deze tip is vooral een samenvoegsel van de andere tips. Zoals eerder vermeld wil je klanten graag enthousiast krijgen voor jouw nieuwe website. Denk daarom een volledige planning uit om zo sociale media posts, e-mails, online advertenties, events en speciale promoties allemaal naadloos op elkaar aan te laten sluiten. 


  1. Organiseer een launch party

Plan een (online) evenement waarbij je samen met jouw klanten en stakeholders de lancering van jouw nieuwe website viert. Denk hierbij aan een live webinar, een online rondleiding of een interactieve sessie waarbij vragen gesteld kunnen worden. Dergelijke evenementen zorgen voor meer betrokkenheid en meer verkeer naar jouw website.


  1. Geef exclusieve deals weg

Om potentiële klanten aan te moedigen om jouw nieuwe website te bezoeken kan je ze speciale kortingen of promoties aanbieden. Dit kan simpelweg een korting bij eerste aankoop zijn, maar het zou ook exclusieve toegang kunnen bieden tot bepaalde producten of diensten. 

Er zijn dus meer dan genoeg manieren om de betrokkenheid bij het lanceren van een nieuwe website te vergroten. Door een weloverwogen strategie toe te passen die al deze aspecten raakt, wordt de lancering ongetwijfeld een groot succes! Benieuwd hoe wij je kunnen helpen met het vergroten van de aandacht voor een nieuwe website? Neem dan contact met ons op! 



Het lanceren van een nieuwe website is voor elk bedrijf een hoogtepunt van jewelste. Het is een unieke kans om de aandacht van jouw doelgroep te trekken en te benadrukken dat jouw bedrijf meeverandert met de tijd. Een effectieve aankondiging van jouw nieuwe website kan dat ook leiden tot hogere bezoekersaantallen en meer interacties met jouw klanten, wat dan weer zal leiden tot een hogere conversie. In deze blog lees je 6 tips voor een succesvolle lancering!


  1. Maak gebruik van jouw e-maillijst

Je hebt ongetwijfeld al meerdere klanten en hun gegevens. Om veel verkeer op jouw website te krijgen, kan je ze een mail sturen met een uitleg waarom je veranderingen hebt doorgevoerd en wat hier het effect voor jouw klanten van is. Zorg dan ook dat je een aantrekkelijke call-to-action (CTA) benoemt, die aanmoedigt om de nieuwe website te gaan bezoeken.


  1. Gebruik social media

De meeste bedrijven posten een update op het moment dat hun nieuwe website eenmaal live is. Erg zonde want hier valt veel meer te behalen! Gebruik je sociale media om klanten tussentijds al sneak peeks te geven, behind-the-scenes updates te posten en speciale aanbiedingen voor op de nieuwe website aan te prijzen. Nodig volgers ook zo nu en dan uit om feedback te geven, hierdoor bezoeken zij jouw site en ontvang je waardevolle tips.


  1. Schrijf een persbericht

Naast het direct betrekken van jouw klanten zoals bij de eerste tips, is het ook goed om potentiële klanten te informeren die jou nog niet goed kennen. Je wilt tenslotte ook meer extern verkeer naar jouw website toe trekken. Schrijf daarom een duidelijk persbericht over de lancering op jouw platforms. Zorg ervoor dat het meteen duidelijk is waarom jij een nieuwe website hebt en wat de voordelen hiervan zijn. 


  1. Tease jouw klanten via een campagne

Deze tip is vooral een samenvoegsel van de andere tips. Zoals eerder vermeld wil je klanten graag enthousiast krijgen voor jouw nieuwe website. Denk daarom een volledige planning uit om zo sociale media posts, e-mails, online advertenties, events en speciale promoties allemaal naadloos op elkaar aan te laten sluiten. 


  1. Organiseer een launch party

Plan een (online) evenement waarbij je samen met jouw klanten en stakeholders de lancering van jouw nieuwe website viert. Denk hierbij aan een live webinar, een online rondleiding of een interactieve sessie waarbij vragen gesteld kunnen worden. Dergelijke evenementen zorgen voor meer betrokkenheid en meer verkeer naar jouw website.


  1. Geef exclusieve deals weg

Om potentiële klanten aan te moedigen om jouw nieuwe website te bezoeken kan je ze speciale kortingen of promoties aanbieden. Dit kan simpelweg een korting bij eerste aankoop zijn, maar het zou ook exclusieve toegang kunnen bieden tot bepaalde producten of diensten. 

Er zijn dus meer dan genoeg manieren om de betrokkenheid bij het lanceren van een nieuwe website te vergroten. Door een weloverwogen strategie toe te passen die al deze aspecten raakt, wordt de lancering ongetwijfeld een groot succes! Benieuwd hoe wij je kunnen helpen met het vergroten van de aandacht voor een nieuwe website? Neem dan contact met ons op! 



Het lanceren van een nieuwe website is voor elk bedrijf een hoogtepunt van jewelste. Het is een unieke kans om de aandacht van jouw doelgroep te trekken en te benadrukken dat jouw bedrijf meeverandert met de tijd. Een effectieve aankondiging van jouw nieuwe website kan dat ook leiden tot hogere bezoekersaantallen en meer interacties met jouw klanten, wat dan weer zal leiden tot een hogere conversie. In deze blog lees je 6 tips voor een succesvolle lancering!


  1. Maak gebruik van jouw e-maillijst

Je hebt ongetwijfeld al meerdere klanten en hun gegevens. Om veel verkeer op jouw website te krijgen, kan je ze een mail sturen met een uitleg waarom je veranderingen hebt doorgevoerd en wat hier het effect voor jouw klanten van is. Zorg dan ook dat je een aantrekkelijke call-to-action (CTA) benoemt, die aanmoedigt om de nieuwe website te gaan bezoeken.


  1. Gebruik social media

De meeste bedrijven posten een update op het moment dat hun nieuwe website eenmaal live is. Erg zonde want hier valt veel meer te behalen! Gebruik je sociale media om klanten tussentijds al sneak peeks te geven, behind-the-scenes updates te posten en speciale aanbiedingen voor op de nieuwe website aan te prijzen. Nodig volgers ook zo nu en dan uit om feedback te geven, hierdoor bezoeken zij jouw site en ontvang je waardevolle tips.


  1. Schrijf een persbericht

Naast het direct betrekken van jouw klanten zoals bij de eerste tips, is het ook goed om potentiële klanten te informeren die jou nog niet goed kennen. Je wilt tenslotte ook meer extern verkeer naar jouw website toe trekken. Schrijf daarom een duidelijk persbericht over de lancering op jouw platforms. Zorg ervoor dat het meteen duidelijk is waarom jij een nieuwe website hebt en wat de voordelen hiervan zijn. 


  1. Tease jouw klanten via een campagne

Deze tip is vooral een samenvoegsel van de andere tips. Zoals eerder vermeld wil je klanten graag enthousiast krijgen voor jouw nieuwe website. Denk daarom een volledige planning uit om zo sociale media posts, e-mails, online advertenties, events en speciale promoties allemaal naadloos op elkaar aan te laten sluiten. 


  1. Organiseer een launch party

Plan een (online) evenement waarbij je samen met jouw klanten en stakeholders de lancering van jouw nieuwe website viert. Denk hierbij aan een live webinar, een online rondleiding of een interactieve sessie waarbij vragen gesteld kunnen worden. Dergelijke evenementen zorgen voor meer betrokkenheid en meer verkeer naar jouw website.


  1. Geef exclusieve deals weg

Om potentiële klanten aan te moedigen om jouw nieuwe website te bezoeken kan je ze speciale kortingen of promoties aanbieden. Dit kan simpelweg een korting bij eerste aankoop zijn, maar het zou ook exclusieve toegang kunnen bieden tot bepaalde producten of diensten. 

Er zijn dus meer dan genoeg manieren om de betrokkenheid bij het lanceren van een nieuwe website te vergroten. Door een weloverwogen strategie toe te passen die al deze aspecten raakt, wordt de lancering ongetwijfeld een groot succes! Benieuwd hoe wij je kunnen helpen met het vergroten van de aandacht voor een nieuwe website? Neem dan contact met ons op! 



Het lanceren van een nieuwe website is voor elk bedrijf een hoogtepunt van jewelste. Het is een unieke kans om de aandacht van jouw doelgroep te trekken en te benadrukken dat jouw bedrijf meeverandert met de tijd. Een effectieve aankondiging van jouw nieuwe website kan dat ook leiden tot hogere bezoekersaantallen en meer interacties met jouw klanten, wat dan weer zal leiden tot een hogere conversie. In deze blog lees je 6 tips voor een succesvolle lancering!


  1. Maak gebruik van jouw e-maillijst

Je hebt ongetwijfeld al meerdere klanten en hun gegevens. Om veel verkeer op jouw website te krijgen, kan je ze een mail sturen met een uitleg waarom je veranderingen hebt doorgevoerd en wat hier het effect voor jouw klanten van is. Zorg dan ook dat je een aantrekkelijke call-to-action (CTA) benoemt, die aanmoedigt om de nieuwe website te gaan bezoeken.


  1. Gebruik social media

De meeste bedrijven posten een update op het moment dat hun nieuwe website eenmaal live is. Erg zonde want hier valt veel meer te behalen! Gebruik je sociale media om klanten tussentijds al sneak peeks te geven, behind-the-scenes updates te posten en speciale aanbiedingen voor op de nieuwe website aan te prijzen. Nodig volgers ook zo nu en dan uit om feedback te geven, hierdoor bezoeken zij jouw site en ontvang je waardevolle tips.


  1. Schrijf een persbericht

Naast het direct betrekken van jouw klanten zoals bij de eerste tips, is het ook goed om potentiële klanten te informeren die jou nog niet goed kennen. Je wilt tenslotte ook meer extern verkeer naar jouw website toe trekken. Schrijf daarom een duidelijk persbericht over de lancering op jouw platforms. Zorg ervoor dat het meteen duidelijk is waarom jij een nieuwe website hebt en wat de voordelen hiervan zijn. 


  1. Tease jouw klanten via een campagne

Deze tip is vooral een samenvoegsel van de andere tips. Zoals eerder vermeld wil je klanten graag enthousiast krijgen voor jouw nieuwe website. Denk daarom een volledige planning uit om zo sociale media posts, e-mails, online advertenties, events en speciale promoties allemaal naadloos op elkaar aan te laten sluiten. 


  1. Organiseer een launch party

Plan een (online) evenement waarbij je samen met jouw klanten en stakeholders de lancering van jouw nieuwe website viert. Denk hierbij aan een live webinar, een online rondleiding of een interactieve sessie waarbij vragen gesteld kunnen worden. Dergelijke evenementen zorgen voor meer betrokkenheid en meer verkeer naar jouw website.


  1. Geef exclusieve deals weg

Om potentiële klanten aan te moedigen om jouw nieuwe website te bezoeken kan je ze speciale kortingen of promoties aanbieden. Dit kan simpelweg een korting bij eerste aankoop zijn, maar het zou ook exclusieve toegang kunnen bieden tot bepaalde producten of diensten. 

Er zijn dus meer dan genoeg manieren om de betrokkenheid bij het lanceren van een nieuwe website te vergroten. Door een weloverwogen strategie toe te passen die al deze aspecten raakt, wordt de lancering ongetwijfeld een groot succes! Benieuwd hoe wij je kunnen helpen met het vergroten van de aandacht voor een nieuwe website? Neem dan contact met ons op! 



Plan nu een vrijblijvend gesprek in!

Één gesprek op een moment dat het jou uitkomt! Hierna weet je precies wat je kan verwachten en of onze visie bij jou past!

Contactformulier

Vul hier je gegevens in en dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op!

De mannen van Clix Media hebben mij onwijs geholpen! Al mijn wensen zijn perfect verwerkt in mijn website!


Mario van Tack Legal

Plan nu een vrijblijvend gesprek in!

Één gesprek op een moment dat het jou uitkomt! Hierna weet je precies wat je kan verwachten en of onze visie bij jou past!

Contactformulier

Vul hier je gegevens in en dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op!

Plan nu een vrijblijvend gesprek in!

Één gesprek op een moment dat het jou uitkomt! Hierna weet je precies wat je kan verwachten en of onze visie bij jou past!

Contactformulier

Vul hier je gegevens in en dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op!

De mannen van Clix Media hebben mij onwijs geholpen! Al mijn wensen zijn perfect verwerkt in mijn website!


Mario van Tack Legal

Plan nu een vrijblijvend gesprek in!

Één gesprek op een moment dat het jou uitkomt! Hierna weet je precies wat je kan verwachten en of onze visie bij jou past!

Contactformulier

Vul hier je gegevens in en dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op!

De mannen van Clix Media hebben mij onwijs geholpen! Al mijn wensen zijn perfect verwerkt in mijn website!


Mario van Tack Legal