10 Onmisbare Tips om Jouw Contactpagina te Verbeteren
10 Onmisbare Tips om Jouw Contactpagina te Verbeteren
10 Onmisbare Tips om Jouw Contactpagina te Verbeteren
10 januari 2025
Een contactpagina is een cruciaal onderdeel van iedere website. Voor veel bedrijven, met name in de dienstensector, ontstaat hier het eerste contact met de klant. Toch wordt deze pagina lang niet altijd optimaal ingericht, zonde als je het ons vraagt! Met een goed ontworpen contactpagina verlaag je voor klanten de drempel om contact op te nemen en geef je jouw conversies een flinke boost. Met deze 10 praktische tips wordt jouw contactpagina onweerstaanbaar voor klanten.
Hou het simpel en overzichtelijk
Een contactpagina is bedoeld om klanten aan te zetten tot actie. Hiervoor is het belangrijk dat je een formulier, contactgegevens en duidelijke knoppen hebt, maar meer heb je niet nodig. Verwijder overbodige informatie zodat je jouw potentiële klanten niet te veel afleidt.
Maak het persoonlijk
Trek de aandacht en bouw verbinding op door bezoekers op een laagdrempelige manier te verwelkomen op de pagina, met een korte boodschap zoals: “We horen graag van je!”. Mochten klanten al ingelogd zijn in hun account, kan je de boodschap ook personaliseren door hun naam te gebruiken.
Zorg voor een gebruiksvriendelijk formulier
Deze tip geldt vooral als een verlengstuk van de eerste tip. Vraag alleen naar de benodigde informatie en geef duidelijk aan wat er ingevuld moet worden. Lange formulieren en onnodige vragen, schrikken bezoekers af. Hierdoor stoppen ze - of beginnen ze niet eens - aan het formulier.
Deel jouw contactgegevens
Sommige bezoekers gebruiken liever geen formulier. Plaats daarom ook een e-mailadres, telefoonnummer en/of een live chat prominent op de pagina. Zo biedt je keuzevrijheid en bouw je extra vertrouwen op!
Voeg jouw locatie/vestigingsadres toe
Als je een fysieke locatie hebt, zoals een winkel of kantoor, voeg dan een Google Maps add-in toe. Dit helpt bezoekers om je makkelijker te vinden, bovendien maak je jouw pagina zo ook visueel aantrekkelijker.
Gebruik Call-to-Actions (CTA’s)
Een strategische CTA zet bezoekers aan om actie te ondernemen. Gebruik korte duidelijke CTA’s zoals: “Bel ons!”, “Plan een kennismaking” of “Contact ons hier”. Meer tips voor de perfecte CTA lees je in deze eerdere blog!
Implementeer “slimme” formulieren
Het komt vaak voor dat je het liefst meerdere verschillende formulieren op jouw contactpagina wilt plaatsen. Om het overzicht te bewaren kan je dan ook één dynamisch formulier toevoegen. Hierbij passen de vragen zich aan, de wensen van de bezoeker aan. Een voorbeeld is een formulier waarbij je bovenaan kan kiezen voor “Plan een kennismaking” en “Vraag offerte aan”, op basis van deze keuze laat je dan andere velden zien.
Integreer je Socials
Voeg de links naar al je social media kanalen toe, zodat je bezoekers je daar kunnen volgen en benaderen. Zo breid je de keuzevrijheid uit en vergroot je jouw geloofwaardigheid. De meest voorkomende manier om dit te doen is via kleine klikbare icons.
Voeg FAQ’s toe
Hoewel het enorm fijn is om klanten te kunnen helpen met het vinden van antwoorden, zijn er ook vragen waar dit echt niet voor nodig is. Een Frequently Asked Questions sectie helpt om eenvoudige vragen direct te beantwoorden.
Test en optimaliseer
Analyseer hoe jouw contactpagina gebruikt wordt. Met Google Analytics en het gebruik van A/B-tests kan je verschillende pagina’s en elementen uittesten. Kijk wat voor jou het meeste resultaat behaalt en kies voor deze optie.
Conclusie
Een goede contactpagina is veel meer dan alleen een formulier, het is namelijk jouw kans op het eerste contact met jouw bezoekers. Door een eenvoudige, gebruiksvriendelijke en aantrekkelijke pagina te maken, zorg je dat bezoekers sneller de stap zetten om contact op te nemen. Neem uitgebreid de tijd om jouw contactpagina te optimaliseren, om jouw aantal leads te vergroten. Wil je hulp bij het ontwerpen of optimaliseren van jouw contactpagina? Neem dan hieronder contact met ons op!
Een contactpagina is een cruciaal onderdeel van iedere website. Voor veel bedrijven, met name in de dienstensector, ontstaat hier het eerste contact met de klant. Toch wordt deze pagina lang niet altijd optimaal ingericht, zonde als je het ons vraagt! Met een goed ontworpen contactpagina verlaag je voor klanten de drempel om contact op te nemen en geef je jouw conversies een flinke boost. Met deze 10 praktische tips wordt jouw contactpagina onweerstaanbaar voor klanten.
Hou het simpel en overzichtelijk
Een contactpagina is bedoeld om klanten aan te zetten tot actie. Hiervoor is het belangrijk dat je een formulier, contactgegevens en duidelijke knoppen hebt, maar meer heb je niet nodig. Verwijder overbodige informatie zodat je jouw potentiële klanten niet te veel afleidt.
Maak het persoonlijk
Trek de aandacht en bouw verbinding op door bezoekers op een laagdrempelige manier te verwelkomen op de pagina, met een korte boodschap zoals: “We horen graag van je!”. Mochten klanten al ingelogd zijn in hun account, kan je de boodschap ook personaliseren door hun naam te gebruiken.
Zorg voor een gebruiksvriendelijk formulier
Deze tip geldt vooral als een verlengstuk van de eerste tip. Vraag alleen naar de benodigde informatie en geef duidelijk aan wat er ingevuld moet worden. Lange formulieren en onnodige vragen, schrikken bezoekers af. Hierdoor stoppen ze - of beginnen ze niet eens - aan het formulier.
Deel jouw contactgegevens
Sommige bezoekers gebruiken liever geen formulier. Plaats daarom ook een e-mailadres, telefoonnummer en/of een live chat prominent op de pagina. Zo biedt je keuzevrijheid en bouw je extra vertrouwen op!
Voeg jouw locatie/vestigingsadres toe
Als je een fysieke locatie hebt, zoals een winkel of kantoor, voeg dan een Google Maps add-in toe. Dit helpt bezoekers om je makkelijker te vinden, bovendien maak je jouw pagina zo ook visueel aantrekkelijker.
Gebruik Call-to-Actions (CTA’s)
Een strategische CTA zet bezoekers aan om actie te ondernemen. Gebruik korte duidelijke CTA’s zoals: “Bel ons!”, “Plan een kennismaking” of “Contact ons hier”. Meer tips voor de perfecte CTA lees je in deze eerdere blog!
Implementeer “slimme” formulieren
Het komt vaak voor dat je het liefst meerdere verschillende formulieren op jouw contactpagina wilt plaatsen. Om het overzicht te bewaren kan je dan ook één dynamisch formulier toevoegen. Hierbij passen de vragen zich aan, de wensen van de bezoeker aan. Een voorbeeld is een formulier waarbij je bovenaan kan kiezen voor “Plan een kennismaking” en “Vraag offerte aan”, op basis van deze keuze laat je dan andere velden zien.
Integreer je Socials
Voeg de links naar al je social media kanalen toe, zodat je bezoekers je daar kunnen volgen en benaderen. Zo breid je de keuzevrijheid uit en vergroot je jouw geloofwaardigheid. De meest voorkomende manier om dit te doen is via kleine klikbare icons.
Voeg FAQ’s toe
Hoewel het enorm fijn is om klanten te kunnen helpen met het vinden van antwoorden, zijn er ook vragen waar dit echt niet voor nodig is. Een Frequently Asked Questions sectie helpt om eenvoudige vragen direct te beantwoorden.
Test en optimaliseer
Analyseer hoe jouw contactpagina gebruikt wordt. Met Google Analytics en het gebruik van A/B-tests kan je verschillende pagina’s en elementen uittesten. Kijk wat voor jou het meeste resultaat behaalt en kies voor deze optie.
Conclusie
Een goede contactpagina is veel meer dan alleen een formulier, het is namelijk jouw kans op het eerste contact met jouw bezoekers. Door een eenvoudige, gebruiksvriendelijke en aantrekkelijke pagina te maken, zorg je dat bezoekers sneller de stap zetten om contact op te nemen. Neem uitgebreid de tijd om jouw contactpagina te optimaliseren, om jouw aantal leads te vergroten. Wil je hulp bij het ontwerpen of optimaliseren van jouw contactpagina? Neem dan hieronder contact met ons op!
Een contactpagina is een cruciaal onderdeel van iedere website. Voor veel bedrijven, met name in de dienstensector, ontstaat hier het eerste contact met de klant. Toch wordt deze pagina lang niet altijd optimaal ingericht, zonde als je het ons vraagt! Met een goed ontworpen contactpagina verlaag je voor klanten de drempel om contact op te nemen en geef je jouw conversies een flinke boost. Met deze 10 praktische tips wordt jouw contactpagina onweerstaanbaar voor klanten.
Hou het simpel en overzichtelijk
Een contactpagina is bedoeld om klanten aan te zetten tot actie. Hiervoor is het belangrijk dat je een formulier, contactgegevens en duidelijke knoppen hebt, maar meer heb je niet nodig. Verwijder overbodige informatie zodat je jouw potentiële klanten niet te veel afleidt.
Maak het persoonlijk
Trek de aandacht en bouw verbinding op door bezoekers op een laagdrempelige manier te verwelkomen op de pagina, met een korte boodschap zoals: “We horen graag van je!”. Mochten klanten al ingelogd zijn in hun account, kan je de boodschap ook personaliseren door hun naam te gebruiken.
Zorg voor een gebruiksvriendelijk formulier
Deze tip geldt vooral als een verlengstuk van de eerste tip. Vraag alleen naar de benodigde informatie en geef duidelijk aan wat er ingevuld moet worden. Lange formulieren en onnodige vragen, schrikken bezoekers af. Hierdoor stoppen ze - of beginnen ze niet eens - aan het formulier.
Deel jouw contactgegevens
Sommige bezoekers gebruiken liever geen formulier. Plaats daarom ook een e-mailadres, telefoonnummer en/of een live chat prominent op de pagina. Zo biedt je keuzevrijheid en bouw je extra vertrouwen op!
Voeg jouw locatie/vestigingsadres toe
Als je een fysieke locatie hebt, zoals een winkel of kantoor, voeg dan een Google Maps add-in toe. Dit helpt bezoekers om je makkelijker te vinden, bovendien maak je jouw pagina zo ook visueel aantrekkelijker.
Gebruik Call-to-Actions (CTA’s)
Een strategische CTA zet bezoekers aan om actie te ondernemen. Gebruik korte duidelijke CTA’s zoals: “Bel ons!”, “Plan een kennismaking” of “Contact ons hier”. Meer tips voor de perfecte CTA lees je in deze eerdere blog!
Implementeer “slimme” formulieren
Het komt vaak voor dat je het liefst meerdere verschillende formulieren op jouw contactpagina wilt plaatsen. Om het overzicht te bewaren kan je dan ook één dynamisch formulier toevoegen. Hierbij passen de vragen zich aan, de wensen van de bezoeker aan. Een voorbeeld is een formulier waarbij je bovenaan kan kiezen voor “Plan een kennismaking” en “Vraag offerte aan”, op basis van deze keuze laat je dan andere velden zien.
Integreer je Socials
Voeg de links naar al je social media kanalen toe, zodat je bezoekers je daar kunnen volgen en benaderen. Zo breid je de keuzevrijheid uit en vergroot je jouw geloofwaardigheid. De meest voorkomende manier om dit te doen is via kleine klikbare icons.
Voeg FAQ’s toe
Hoewel het enorm fijn is om klanten te kunnen helpen met het vinden van antwoorden, zijn er ook vragen waar dit echt niet voor nodig is. Een Frequently Asked Questions sectie helpt om eenvoudige vragen direct te beantwoorden.
Test en optimaliseer
Analyseer hoe jouw contactpagina gebruikt wordt. Met Google Analytics en het gebruik van A/B-tests kan je verschillende pagina’s en elementen uittesten. Kijk wat voor jou het meeste resultaat behaalt en kies voor deze optie.
Conclusie
Een goede contactpagina is veel meer dan alleen een formulier, het is namelijk jouw kans op het eerste contact met jouw bezoekers. Door een eenvoudige, gebruiksvriendelijke en aantrekkelijke pagina te maken, zorg je dat bezoekers sneller de stap zetten om contact op te nemen. Neem uitgebreid de tijd om jouw contactpagina te optimaliseren, om jouw aantal leads te vergroten. Wil je hulp bij het ontwerpen of optimaliseren van jouw contactpagina? Neem dan hieronder contact met ons op!
Een contactpagina is een cruciaal onderdeel van iedere website. Voor veel bedrijven, met name in de dienstensector, ontstaat hier het eerste contact met de klant. Toch wordt deze pagina lang niet altijd optimaal ingericht, zonde als je het ons vraagt! Met een goed ontworpen contactpagina verlaag je voor klanten de drempel om contact op te nemen en geef je jouw conversies een flinke boost. Met deze 10 praktische tips wordt jouw contactpagina onweerstaanbaar voor klanten.
Hou het simpel en overzichtelijk
Een contactpagina is bedoeld om klanten aan te zetten tot actie. Hiervoor is het belangrijk dat je een formulier, contactgegevens en duidelijke knoppen hebt, maar meer heb je niet nodig. Verwijder overbodige informatie zodat je jouw potentiële klanten niet te veel afleidt.
Maak het persoonlijk
Trek de aandacht en bouw verbinding op door bezoekers op een laagdrempelige manier te verwelkomen op de pagina, met een korte boodschap zoals: “We horen graag van je!”. Mochten klanten al ingelogd zijn in hun account, kan je de boodschap ook personaliseren door hun naam te gebruiken.
Zorg voor een gebruiksvriendelijk formulier
Deze tip geldt vooral als een verlengstuk van de eerste tip. Vraag alleen naar de benodigde informatie en geef duidelijk aan wat er ingevuld moet worden. Lange formulieren en onnodige vragen, schrikken bezoekers af. Hierdoor stoppen ze - of beginnen ze niet eens - aan het formulier.
Deel jouw contactgegevens
Sommige bezoekers gebruiken liever geen formulier. Plaats daarom ook een e-mailadres, telefoonnummer en/of een live chat prominent op de pagina. Zo biedt je keuzevrijheid en bouw je extra vertrouwen op!
Voeg jouw locatie/vestigingsadres toe
Als je een fysieke locatie hebt, zoals een winkel of kantoor, voeg dan een Google Maps add-in toe. Dit helpt bezoekers om je makkelijker te vinden, bovendien maak je jouw pagina zo ook visueel aantrekkelijker.
Gebruik Call-to-Actions (CTA’s)
Een strategische CTA zet bezoekers aan om actie te ondernemen. Gebruik korte duidelijke CTA’s zoals: “Bel ons!”, “Plan een kennismaking” of “Contact ons hier”. Meer tips voor de perfecte CTA lees je in deze eerdere blog!
Implementeer “slimme” formulieren
Het komt vaak voor dat je het liefst meerdere verschillende formulieren op jouw contactpagina wilt plaatsen. Om het overzicht te bewaren kan je dan ook één dynamisch formulier toevoegen. Hierbij passen de vragen zich aan, de wensen van de bezoeker aan. Een voorbeeld is een formulier waarbij je bovenaan kan kiezen voor “Plan een kennismaking” en “Vraag offerte aan”, op basis van deze keuze laat je dan andere velden zien.
Integreer je Socials
Voeg de links naar al je social media kanalen toe, zodat je bezoekers je daar kunnen volgen en benaderen. Zo breid je de keuzevrijheid uit en vergroot je jouw geloofwaardigheid. De meest voorkomende manier om dit te doen is via kleine klikbare icons.
Voeg FAQ’s toe
Hoewel het enorm fijn is om klanten te kunnen helpen met het vinden van antwoorden, zijn er ook vragen waar dit echt niet voor nodig is. Een Frequently Asked Questions sectie helpt om eenvoudige vragen direct te beantwoorden.
Test en optimaliseer
Analyseer hoe jouw contactpagina gebruikt wordt. Met Google Analytics en het gebruik van A/B-tests kan je verschillende pagina’s en elementen uittesten. Kijk wat voor jou het meeste resultaat behaalt en kies voor deze optie.
Conclusie
Een goede contactpagina is veel meer dan alleen een formulier, het is namelijk jouw kans op het eerste contact met jouw bezoekers. Door een eenvoudige, gebruiksvriendelijke en aantrekkelijke pagina te maken, zorg je dat bezoekers sneller de stap zetten om contact op te nemen. Neem uitgebreid de tijd om jouw contactpagina te optimaliseren, om jouw aantal leads te vergroten. Wil je hulp bij het ontwerpen of optimaliseren van jouw contactpagina? Neem dan hieronder contact met ons op!
De nieuwste blogs gratis in je mail?
De nieuwste blogs gratis in je mail?
Plan nu een vrijblijvend gesprek in!
Een gesprek op een moment dat het jou uitkomt! Hierna weet je precies wat je kan verwachten en of onze visie bij jou past!
Contactformulier
Vul hier je gegevens in en dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op!
De mannen van Clix Media hebben mij onwijs geholpen! Al mijn wensen zijn perfect verwerkt in mijn website!
Mario van Tack Legal
Plan nu een vrijblijvend gesprek in!
Een gesprek op een moment dat het jou uitkomt! Hierna weet je precies wat je kan verwachten en of onze visie bij jou past!
Contactformulier
Vul hier je gegevens in en dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op!
De mannen van Clix Media hebben mij onwijs geholpen! Al mijn wensen zijn perfect verwerkt in mijn website!
Mario van Tack Legal
Plan nu een vrijblijvend gesprek in!
Een gesprek op een moment dat het jou uitkomt! Hierna weet je precies wat je kan verwachten en of onze visie bij jou past!
Contactformulier
Vul hier je gegevens in en dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op!
Plan nu een vrijblijvend gesprek in!
Een gesprek op een moment dat het jou uitkomt! Hierna weet je precies wat je kan verwachten en of onze visie bij jou past!
Contactformulier
Vul hier je gegevens in en dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op!
De mannen van Clix Media hebben mij onwijs geholpen! Al mijn wensen zijn perfect verwerkt in mijn website!
Mario van Tack Legal
Copyright © 2024 Clixmedia. All rights reserved.
Copyright © 2024 Clixmedia. All rights reserved.
Copyright © 2024 Clixmedia. All rights reserved.