
Nieuwsbericht
Waarom doen sommige merken niet mee met Black Friday
6 dec 2024
𝗕𝗹𝗮𝗰𝗸 𝗙𝗿𝗶𝗱𝗮𝘆: een dag die ooit symbool stond voor 𝘦𝘹𝘵𝘳𝘦𝘮𝘦 𝘬𝘰𝘳𝘵𝘪𝘯𝘨𝘦𝘯 en 𝘤𝘩𝘢𝘰𝘴 in de winkelstraten, maar tegenwoordig niet meer door iedereen omarmd wordt.
Grote merken als 𝗗𝗶𝗹𝗹𝗲 & 𝗞𝗮𝗺𝗶𝗹𝗹𝗲 en 𝗗𝗲𝗰𝗮𝘁𝗵𝗹𝗼𝗻 kiezen ervoor om dit jaar niet mee te doen. Waarom? En wat kunnen wij daarvan leren als ondernemers? 🤔
Steeds meer bedrijven trekken bewust de stekker uit het jaarlijkse kortingsfestijn. Ze richten zich liever op 𝙙𝙪𝙪𝙧𝙯𝙖𝙖𝙢𝙝𝙚𝙞𝙙, 𝙚𝙚𝙧𝙡𝙞𝙟𝙠𝙚 𝙥𝙧𝙞𝙟𝙯𝙚𝙣 en het 𝙗𝙤𝙪𝙬𝙚𝙣 𝙫𝙖𝙣 𝙡𝙖𝙣𝙜𝙙𝙪𝙧𝙞𝙜𝙚 𝙠𝙡𝙖𝙣𝙩𝙧𝙚𝙡𝙖𝙩𝙞𝙚𝙨. Geen flitsacties meer, maar aandacht voor wat écht waarde toevoegt.
Een logische vraag is dan ook of Black Friday nog wel een must is om jouw bedrijf te laten groeien?
Waar het vierde kwartaal vroeger nog bijna goed was ongeveer 1/3e van de jaaromzet, zijn er tegenwoordig genoeg andere strategieën – zoals 𝗮𝘂𝘁𝗵𝗲𝗻𝘁𝗶𝗲𝗸𝗲 𝗺𝗮𝗿𝗸𝗲𝘁𝗶𝗻𝗴 en 𝗲𝗲𝗻 𝗶𝗷𝘇𝗲𝗿𝘀𝘁𝗲𝗿𝗸𝗲 𝘄𝗲𝗯𝘀𝗶𝘁𝗲 – om jouw omzet te laten groeien. 💻
Bij Clix Media geloven we dat succes niet altijd draait om kortingen en stunts. Het gaat erom dat je als merk echt opvalt en op een duurzame manier groeit.
𝙒𝙖𝙩 𝙙𝙚𝙣𝙠 𝙟𝙞𝙟?
Zou jij Black Friday overslaan, of is het juist een kans die je niet wilt missen?