
Nieuwsbericht
Inzichten Marketing: Inzichten en Strategieën
29 aug 2024
Ooit afgevraagd hoe je influencer marketing het beste aanpakt?
Uit een recente analyse van meer dan 𝟰𝟱.𝟬𝟬𝟬 𝗽𝗼𝘀𝘁𝘀 & 𝟮.𝟵𝟬𝟬 𝗰𝗮𝗺𝗽𝗮𝗴𝗻𝗲𝘀, komen er meerdere opvallende trends naar voren!
𝗩𝗼𝗹𝗴𝗲𝗿𝘀 ≠ 𝗘𝗻𝗴𝗮𝗴𝗲𝗺𝗲𝗻𝘁
Influencers tot 100K volgens leveren relatief gezien de beste resultaten op. Hun content voelt meer als advies van een vriend of vriendin dan als een advertentie.
𝗚𝗿𝗼𝘁𝗲 𝗜𝗻𝗳𝗹𝘂𝗲𝗻𝗰𝗲𝗿𝘀 𝗸𝗿𝗶𝗷𝗴𝗲𝗻 𝗺𝗶𝗻𝗱𝗲𝗿 𝘀𝗮𝗺𝗲𝗻𝘄𝗲𝗿𝗸𝗶𝗻𝗴𝗲𝗻
Op het moment dat influencers meer dan 100K volgers krijgen, kiezen zij er meestal voor om een management of strategische partner aan zich te binden. Hierdoor neemt de prijs van een samenwerking toe en zullen zij selectiever zijn.
𝗘𝗲𝗿𝗹𝗶𝗷𝗸𝗲 𝗽𝗿𝗶𝗷𝘇𝗲𝗻 𝘇𝗶𝗷𝗻 𝗰𝗿𝘂𝗰𝗶𝗮𝗮𝗹
74% van de ondervraagde influencers geeft aan dat een eerlijke beloning voor hun werk de belangrijkste factor is. Hoewel er geen universele tarieven zijn, raden wij aan om geen "low-ball" deals te sluiten.
𝗧𝗶𝗸𝗧𝗼𝗸 𝗰𝗮𝗺𝗽𝗮𝗴𝗻𝗲𝘀 𝘃𝗮𝗹𝗹𝗲𝗻 𝗼𝗽
TikTok blijkt de winnaar te zijn in de categorie consumentengoederen. Gemiddeld worden hier 135% meer impressies per post behaald ten opzichte van andere platformen.
𝗠𝗼𝗱𝗲- 𝗲𝗻 𝗸𝗹𝗲𝗱𝗶𝗻𝗴𝗯𝗲𝗱𝗿𝗶𝗷𝘃𝗲𝗻 𝘃𝗲𝗿𝗵𝘂𝗶𝘇𝗲𝗻 𝗻𝗮𝗮𝗿 𝗣𝗶𝗻𝘁𝗲𝗿𝗲𝘀𝘁
De focus van de merken wordt verlegd naar Pinterest omdat hier veel gebruikers zoeken naar inspiratie. Het is dan ook eenvoudiger voor hen om hier hun naamsbekendheid te vergroten en meer kliks te genereren.
Benieuwd naar de overige inzichten?
Het gehele rapport van Later download je hier