
Nieuwsbericht
Hoe zet je TikTok succesvol in als ondernemer?
15 aug 2024
Grote bedrijven en competities zoals Amazon, Sephora, maar ook de NBA gebruiken TikTok volop om hun doelgroep te bereiken. Hiervoor maken zij gebruik van vernuftige strategieën. eMarketer heeft recent een artikel uitgebracht waarin zij inzoomen op deze strategieën.
In de TikTok-wereld draait het namelijk niet alleen om overprikkelde korte filmpjes, maar ook om de manier waarop het verhaal in de filmpjes verteld wordt. Waar perfectie - zeker tegenwoordig - vaak de norm is, draait het op TikTok juist om echtheid en verbinding. Spreek in de taal van jouw doelgroep en je achterban zal snel groeien.
Voor ondernemers valt er ook veel te leren van deze strategieën. Presenteer jouw merk op TikTok als oprecht en creëer verbondenheid. Gebruikers willen geen advertenties zien, maar willen wel zien hoe bedrijven te werk gaan (of wat voor toffe producten zij aanbieden). Ga dus voor persoonlijke video's waarin je laat zien wat jouw bedrijf doet of hoe het er achter de schermen aan toe gaat. Hierdoor hoef je bovendien geen advertenties te kopen en krijg je loyale fans erbij, Win-Win!
Benieuwd naar het volledige artikel? Lees dan hier verder.