
Nieuwsbericht
Hoe in-app Games Burger Kings's Klantenbinding Verbeteren
25 jul 2024
Voor hun 70e verjaardag lanceerde Burger King Balloon Burst, een nieuw spel voor Royal Perks leden, kort na het succesvolle Cloud Float-spel.
Spelletjes spelen een cruciale rol in Burger King's strategie omdat ze merkloyaliteit verhogen.
Volgens Preston Nix, directeur loyaliteit en klantrelaties, verhogen deze spellen namelijk (in)direct de klantbetrokkenheid, bestelfrequentie en bestelwaarde.
"In onze hypercompetitieve industrie heeft gamificatie de positieve perceptie van ons merk verhoogd," aldus Nix. Het succesvol implementeren van deze strategie bevordert de opbouw van langdurige relaties, omdat spelers zich meer verbonden voelen aan het merk Burger King.
Hoewel spellen vooral Gen Z en millennials aanspreken, richt Burger King zich ook op oudere consumenten door nostalgie, zoals bij Balloon Burst. Door hun strategie te verfijnen met een focus op authenticiteit en eenvoud, hopen ze ook deze doelgroep beter te bereiken. Bovendien is elk spel uniek en worden spellen enkel rond belangrijke momenten gelanceerd.
"Een gamingstrategie is essentieel in de huidige markt," concludeerde Nix. "We willen dat gasten op een leuke manier met ons merk omgaan."
Verder lezen? Het volledige artikel lees je hier.