
Nieuwsbericht
Het geheim van scorende content: eerst luisteren, dan zenden
8 aug 2025
Nu het maken van content steeds makkelijker en op grotere schaal plaatsvindt, is het belangrijk om je met jouw content te onderscheiden. Niet alleen kijken naar de beste keywords, nieuwste trends en andere data maar vooral luisteren naar wat jouw doelgroep wil weten.
Het klinkt niet zo heel lastig, maar toch zien we dat veel ondernemers te veel gefocust zijn op wat zij willen vertellen, zonder in te zien of hun doelgroep dezelfde informatie verlangt.
Hoe je dit aanpakt als ondernemer met een eigen website
Jouw website moet niet enkel informatief zijn, het moet herkenning oproepen en op gevoel inspelen. Klanten willen zich begrepen voelen en dat bereik je niet met enkel algemene feiten, maar met verhalen.
Dus ga eens in gesprek met jouw (beste) klanten en vraag waarom zij fan van jou zijn. Verzamel deze inzichten en gebruik dit als vertrekpunt voor al jouw content. Dat is hoe je echt het verschil maakt, zowel online als bij je bezoekers.