
Nieuwsbericht
Het cocktailparty effect: Hoe je online echt opvalt
20 dec 2024
Heb je weleens gehoord van het 𝘤𝘰𝘤𝘬𝘵𝘢𝘪𝘭𝘱𝘢𝘳𝘵𝘺-𝘦𝘧𝘧𝘦𝘤𝘵? Het fenomeen dat je jouw naam uit een drukke ruimte kunt oppikken? Dit psychologische principe is ook online een 𝙠𝙧𝙖𝙘𝙝𝙩𝙞𝙜 𝙬𝙖𝙥𝙚𝙣 om aandacht te trekken.
Je kan dit effect zelf ook toepassen in je marketingstrategie. 𝘔𝘢𝘢𝘳 𝘩𝘰𝘦?
Maak je boodschap 𝗽𝗲𝗿𝘀𝗼𝗼𝗻𝗹𝗶𝗷𝗸 𝗲𝗻 𝗿𝗲𝗹𝗲𝘃𝗮𝗻𝘁. Net als op een druk feest, waar mensen reageren op wat voor hen interessant is, kan je online dezelfde aanpak gebruiken.
Denk aan het gebruik van 𝘥𝘢𝘵𝘢 om je doelgroep te begrijpen, een 𝘥𝘶𝘪𝘥𝘦𝘭𝘪𝘫𝘬𝘦 𝘵𝘰𝘯𝘦 𝘰𝘧 𝘷𝘰𝘪𝘤𝘦 en 𝘴𝘭𝘪𝘮𝘮𝘦 𝘤𝘢𝘭𝘭-𝘵𝘰-𝘢𝘤𝘵𝘪𝘰𝘯𝘴.
Zoals we wel vaker zeggen: 𝗠𝗲𝗻𝘀𝗲𝗻 𝘄𝗶𝗹𝗹𝗲𝗻 𝘇𝗶𝗰𝗵 𝗴𝗲𝗵𝗼𝗼𝗿𝗱 𝗲𝗻 𝗴𝗲𝘇𝗶𝗲𝗻 𝘃𝗼𝗲𝗹𝗲𝗻. Onthoud dus dat een website of marketingcampagne niet alleen mooi moet zijn, maar ook de juiste snaar moet raken.
Wat werkt volgens jou het beste om online de aandacht van je klanten te grijpen?