Nieuwsbericht

Google Search vs. Social Search

4 nov 2024

Wie online actief is, is ongetwijfeld bekend met de termen "𝘎𝘰𝘰𝘨𝘭𝘦 𝘚𝘦𝘢𝘳𝘤𝘩" en "𝘚𝘰𝘤𝘪𝘢𝘭 𝘚𝘦𝘢𝘳𝘤𝘩". Maar het verschil tussen deze twee manieren van zoeken is cruciaal voor het effectief overbrengen van jouw boodschap.

Bij 𝗚𝗼𝗼𝗴𝗹𝗲 𝗦𝗲𝗮𝗿𝗰𝗵 zijn mensen vaak doelgericht op zoek naar een antwoord of oplossing. Ze formuleren hun zoekopdrachten specifiek en hopen snel een relevant resultaat te vinden. Daarom is het essentieel dat jouw content goed vindbaar is met de juiste zoekwoorden en geoptimaliseerde SEO, zodat jij hoog scoort in de zoekresultaten.

𝗦𝗼𝗰𝗶𝗮𝗹 𝗦𝗲𝗮𝗿𝗰𝗵 werkt daarentegen iets subtieler. Op sociale media zoeken mensen eerder op basis van interesses. Ze ontdekken content via hun netwerk (bijv. door reposts of berichten in DM's), hashtags of communities. Het draait hier vooral om interactie, authenticiteit en het opbouwen van verbinding.

Kortom: Google is gericht op het direct beantwoorden van vragen, terwijl sociale media draait om het opbouwen van relaties. 𝙀𝙚𝙣 𝙘𝙤𝙢𝙥𝙡𝙚𝙩𝙚 𝙤𝙣𝙡𝙞𝙣𝙚 𝙨𝙩𝙧𝙖𝙩𝙚𝙜𝙞𝙚 𝙘𝙤𝙢𝙗𝙞𝙣𝙚𝙚𝙧𝙩 𝙝𝙚𝙩 𝙗𝙚𝙨𝙩𝙚 𝙫𝙖𝙣 𝙗𝙚𝙞𝙙𝙚 𝙬𝙚𝙧𝙚𝙡𝙙𝙚𝙣: 𝙎𝙀𝙊 𝙫𝙤𝙤𝙧 𝙫𝙞𝙣𝙙𝙗𝙖𝙖𝙧𝙝𝙚𝙞𝙙 𝙚𝙣 𝙨𝙤𝙘𝙞𝙖𝙡 𝙘𝙤𝙣𝙩𝙚𝙣𝙩 𝙫𝙤𝙤𝙧 𝙝𝙚𝙩 𝙘𝙧𝙚ë𝙧𝙚𝙣 𝙫𝙖𝙣 𝙫𝙚𝙧𝙗𝙞𝙣𝙙𝙞𝙣𝙜.

Altijd op de hoogte blijven van alles wat wij delen? Volg ons op social media!

Neem nu

contact op!

Contactformulier

Vul hier je gegevens in en dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op!

Neem nu

contact op!

Contactformulier

Vul hier je gegevens in en dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op!

Neem nu

contact op!

Contactformulier

Vul hier je gegevens in en dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op!

Copyright © 2025 Clixmedia. All rights reserved.

Copyright © 2025 Clixmedia. All rights reserved.

Copyright © 2025 Clixmedia. All rights reserved.