Nieuwsbericht

Extra maatregelen om influencer-reclame te herkennen

10 okt 2024

Uit onderzoek van Centerdata blijkt dat veel jongeren moeite hebben om influencer-reclame te herkennen.
En zelfs als ze het doorhebben, zijn ze vaak minder kritisch dan volwassenen.

𝗪𝗮𝗮𝗿𝗼𝗺 𝗶𝘀 𝗱𝗶𝘁 𝗴𝗲𝘃𝗮𝗮𝗿𝗹𝗶𝗷𝗸?

- Jongeren begeven zich in een digitale wereld vol influencer marketing, die vaak niet helemaal eerlijk is.

- Minderjarigen zijn extra kwetsbaar voor subtiele (en misleidende) marketingtechnieken

𝗧𝗿𝗮𝗻𝘀𝗽𝗮𝗿𝗮𝗻𝘁𝗶𝗲 = 𝗸𝗲𝘆!
Influencers moeten veel duidelijker zijn over hun sponsordeals. Een simpele "#ad" blijkt niet genoeg te zijn voor de jongere generatie.

𝗪𝗮𝘁 𝗸𝘂𝗻𝗻𝗲𝗻 𝘄𝗲 𝗱𝗼𝗲𝗻?

Roep toezichthouders op om strengere regels in te voeren.

Verplicht influencers om aan het begin van hun video's duidelijk te vermelden wanneer iets gesponsord is.

(𝘌𝘦𝘯 𝘳𝘢𝘥𝘪𝘤𝘢𝘢𝘭 𝘪𝘥𝘦𝘦, 𝘮𝘢𝘢𝘳 𝘦𝘧𝘧𝘦𝘤𝘵𝘪𝘦𝘧!) Overweeg een verbod op influencer-reclame voor gebruikers onder de 18.

Leer jouw kinderen hoe ze online reclame kunnen herkennen.

𝙕𝙤 𝙯𝙤𝙧𝙜𝙚𝙣 𝙬𝙞𝙟 𝙨𝙖𝙢𝙚𝙣 𝙫𝙤𝙤𝙧 𝙚𝙚𝙣 𝙫𝙚𝙞𝙡𝙞𝙜𝙚𝙧𝙚 𝙚𝙣 𝙚𝙚𝙧𝙡𝙞𝙟𝙠𝙚 𝙙𝙞𝙜𝙞𝙩𝙖𝙡𝙚 𝙬𝙚𝙧𝙚𝙡𝙙!

𝗪𝗮𝘁 𝘃𝗶𝗻𝗱 𝗷𝗶𝗷 𝘃𝗮𝗻 𝘀𝘁𝗿𝗲𝗻𝗴𝗲𝗿𝗲 𝗿𝗲𝗴𝗲𝗹𝘀 𝘃𝗼𝗼𝗿 𝗶𝗻𝗳𝗹𝘂𝗲𝗻𝗰𝗲𝗿 𝗺𝗮𝗿𝗸𝗲𝘁𝗶𝗻𝗴 (𝗴𝗲𝗿𝗶𝗰𝗵𝘁 𝗼𝗽 𝗺𝗶𝗻𝗱𝗲𝗿𝗷𝗮𝗿𝗶𝗴𝗲𝗻)?

Altijd op de hoogte blijven van alles wat wij delen? Volg ons op social media!

Neem nu

contact op!

Contactformulier

Vul hier je gegevens in en dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op!

Neem nu

contact op!

Contactformulier

Vul hier je gegevens in en dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op!

Neem nu

contact op!

Contactformulier

Vul hier je gegevens in en dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op!

Copyright © 2025 Clixmedia. All rights reserved.

Copyright © 2025 Clixmedia. All rights reserved.

Copyright © 2025 Clixmedia. All rights reserved.