Adverteren_op_Social_Media
Adverteren_op_Social_Media

Nieuwsbericht

Adverteer je op social media? Laat je niet misleiden door deze misconcepties

4 okt 2025

Hoewel de kosten de spuigaten uitlopen, blijven veel ondernemers vol adverteren op social media. Logisch, want het werkt nog altijd bijzonder goed. Om het adverteren niet nog lastiger te maken dan het is, vonden wij het tijd om enkele misstanden hier te tackelen. 

De meest voorkomende misconcepties:

🚫 Klantlijsten mogen alleen geupload worden (bv. in Custom Audiences) als mensen toestemming hebben gegeven.

✅ Je mag de gegevens gebruiken zonder expliciete opt-in, mits je handelt op basis van gerechtvaardigd belang en transparant bent.

🚫 Profileren mag niet.

✅ Ondanks de negatieve lading die profileren met zich meebrengt, mag je gedrag wel analyseren en segmenteren. Uitzondering hierop is dat de segmentatie geen rechtsgevolgen kan hebben, maar dit is in marketing vrijwel nooit het geval. 

🚫 Server-side tracking is AVG-proof

✅ De achterliggende techniek zegt 0,0 over de juridische geldigheid. Het gaat erom welke data je verzamelt en met welke doeleinden. Doordat je zelf beslist welke data je doorstuurt, kan dit zelf extra risico’s met zich meebrengen.

Met de steeds veranderende en overwegend strengere regelgeving is het cruciaal om te weten wat wel en vooral wat niet mag. Zorg dat je als ondernemer niet achter de feiten aanloopt en je eigen marketing om zeep helpt. 



Altijd op de hoogte blijven van alles wat wij delen? Volg ons op social media!

Volg ons op social media!

Clix achtergrond

Neem nu

contact op!

Contactformulier

Vul hier je gegevens in en dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op!

Clix achtergrond

Neem nu

contact op!

Contactformulier

Vul hier je gegevens in en dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op!

Clix achtergrond

Neem nu

contact op!

Contactformulier

Vul hier je gegevens in en dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op!