Twijfel je tussen twee varianten van een pagina, e-mail of advertentie? Laat de data het antwoord geven. Met A/B testing ontdek je welke versie beter presteert zodat je niet hoeft te gokken, maar kunt optimaliseren op basis van bewijs. Of het nu gaat om een call-to-action, kleur, headline of layout: met kleine aanpassingen kun je grote impact maken. Wij helpen je gestructureerd testen, analyseren én verbeteren.

Wat is A/B testing?

A/B testing is een methode waarbij je twee of meer varianten van een pagina, e-mail of advertentie vergelijkt om te bepalen welke beter presteert. Elke versie wordt aan een deel van je publiek getoond, waarbij je meet welke het hoogste doorklikpercentage, conversiepercentage of andere KPI oplevert. Dit kan variëren van kleine aanpassingen in tekst of kleur tot complete lay-outwijzigingen of funnelvarianten. Door te testen in plaats van te gokken, maak je onderbouwde keuzes die leiden tot betere resultaten en continue optimalisatie van je marketing.

Het proces

01

Hypotheses opstellen

01

Hypotheses opstellen






We starten met het opstellen van hypotheses: wat willen we testen en waarom? Daarna bepalen we de testvariabelen, doelgroep en looptijd. Dit kan voor landingspagina’s, e-mails, advertenties of zelfs complete funnels.

01

Hypotheses opstellen

We starten met het opstellen van hypotheses: wat willen we testen en waarom? Daarna bepalen we de testvariabelen, doelgroep en looptijd. Dit kan voor landingspagina’s, e-mails, advertenties of zelfs complete funnels.






We zetten de test live met behulp van verschillende tools. Gedurende de testperiode verzamelen we data over gedrag, klikken, conversies en andere relevante metrics.

We zetten de test live met behulp van verschillende tools. Gedurende de testperiode verzamelen we data over gedrag, klikken, conversies en andere relevante metrics.

02

Dataverzameling






Na afloop analyseren we de resultaten en bepalen we welke variant wint. De winnende versie wordt doorgevoerd en indien gewenst starten we een nieuwe test voor verdere optimalisatie.

Na afloop analyseren we de resultaten en bepalen we welke variant wint. De winnende versie wordt doorgevoerd en indien gewenst starten we een nieuwe test voor verdere optimalisatie.

03

Analyse

Stop met aannames, begin met testen. A/B testing maakt je marketing en website aantoonbaar beter op basis van feiten.

Neem contact op en ontdek wat jij als eerste kunt optimaliseren.

Neem nu

contact op!

Contactformulier

Vul hier je gegevens in en dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op!

Neem nu

contact op!

Contactformulier

Vul hier je gegevens in en dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op!

Neem nu

contact op!

Contactformulier

Vul hier je gegevens in en dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op!